Observasjon ved bussen – Homofile som leier hverandre

Her om dagen la jeg merke til noe fascinerende og morsomt noe.

Jeg stod å ventet på bussen sammen med en del andre mennesker. Det var noen på min egen alder, noen som var 20-30 år eldre enn meg og noen få som var mellom 60-80+. En god blanding med andre ord.

På andre siden av gata der vi stod kom det er par gående. Det som var litt "spesielt" med dette paret var at det var to MENN, og de gikk hånd i hånd. Dette registrete jeg, og snudde meg med en gang mot de andre som stod og ventet på bussen. De som var på samme alder som meg la ikke noe særlig merke til dette paret. Jeg så at de tre som var på min alder så vidt så på dem, før de fortsatte å trykke videre på mobilene sine. Men, de eldre de så. Og de så og de så. De fulgte med dette paret så mye som de kunne, noen av de flyttet seg lenger bortover mot de, slik at de kunne studere de ekstra nøye. Da paret hadde rundet hjørnet var det to eldre damer som rottet seg sammen og pratet nokså høylytt om disse rare mennene.

 Praten om disse mennene fortsatte på bussen. Jeg satt rett bak disse damene som fortsatte å prate om de homoseksuelle som var så altfor synlige. Hvorfor kunne de ikke holde dette homoseksuelle hjemme hos seg selv? Det var synd, det var en skam, det var ekkelt og ikke minst det var forferdelig at alle småbarna kunne oppleve å se disse mennene.

Selv måtte jeg smile litt for meg selv av disse småkrasse damene som hisset seg voldsomt opp på grunn av de to mennene. De var jo litt søte da;)

 

 

264 tanker på “Observasjon ved bussen – Homofile som leier hverandre

  1. Vel, er vel alltid noen som skulle ønske de homofile kunne låst seg inne, men slik er det ikke og bra er det.

    Hadde jeg hørt en slik samtale hadde jeg faktisk sagt noe. Ikke for å være uhøffelig, men faktisk opplyse de eldre litt.

  2. Jeg liker ikke å se at to mennesker viser sin kjærlighet til hverandre i full offentlighet uansett legning. Det er liksom litt privat, men jeg gjør det samme selv.

  3. Gratulere med forside, og enig med du lille søte. Jeg ser ikke noe galt i to mennesker viser med kjærtegn at de er glad i hverandre, hetero eller homofile.

    Ha en nydelig dag! 🙂

  4. Helt enig med damene….
    Hva homsene gjør innenfor husets fire vegger driter jeg i, men å ha de hånd i hånd eller stå å kline rett forran meg vil jeg ha meg frabedt! Disgusting!
    Hva om en kunne fått en lov MOT homofili i dette landet!?

  5. homofile må holde sin kjærlighet ovenfor hverandre, mens lesber gjør det ingenting om viser sin kjærlighet offentlig. og disse to gamle damene har vel sikkert gått å holdt sin evt ektemann i hånden offentlig. det bør være likt for alle… får ikke homoseksuelle personer holde sin kjærlighet hjemme bør da de hetroseksuelle gjøre det også…

  6. vel, morri-mor. «ingen kan noe for at de er homofile»… du ser det kanskje ikke, men det er en litt dømmende setning, som om det er en sykdom eller noe. ingen kan noe for om de er hetero heller.
    Jeg sier, folk må få gjøre som de vil, leve som de vil… og være sammen med den de vil.
    Egentlig syns jeg det er fint at homofile-par viser sin kjærlighet åpenlyst, det er på tide at folk fortsetter med tasting på mobilen istedet for å sperre opp øynene.

  7. Synes det er bra at homofile viser forholdet sitt offentlig akkurat som heterofile par. De er jo en del av samfunnets mangfold. Jeg tenker ikke over det et halvt sekund en gang om jeg ser et homofilt par sammen, det er jo helt naturlig! Er ikke kjønnet som har noe å si i et forhold, det er personligheten.

  8. Jeg tror at homofile er akkurat så mye og så gode mennesker som oss andre. Og det er greit med meg at de holder hånd når de går.

    Men skulle de begynne å bli intim (lang kyssing, røring, sex) f.eks mens de ligger og koser seg i parken, vil jeg ikke se på det. Og dette går for heteroseksuelle par også. Dem vil jeg ikke se å ha sex heller mens de koser seg i parken.

    Så, egentlig ville jeg si at homofili er ok, holde hverandre i hånd i offentlighet ok. Samtidig venter jeg litt vett fra både heteroseksuelle og homofile når det kommer til mer intimitet i offentlighet.

  9. jeg er på begge sider når det kommer til temaet homofili. jeg kan innrømme at jeg til tider kan virke litt homofob, men samtidig kan jeg uten problem snakke med de. et eksempel på min homofobi er f.eks hvis jeg står i heisen med noen som er homofil, så vet jeg at han ikke kommer til å hoppe på meg, og ha rumpesex med meg. men jeg får bare en kald følelse over meg. hva tenker han, kler han av meg med øynene, har han hull i lommene og napper løken mens jeg er i heisen.

    dette er såklart bare dumme tanker fra min side, men de aller fleste andre jeg kjenner(og sikkert du og) føler akkurat det samme. selvom vi er fullt klar over at dette aldri kommer til å skje.

    veldig mange har en «hvis»-tanke gang. hva HVIS det skjer, hva HVIS hun/han gjør det, hva skjer HVIS jeg gjør det, osv…
    det er veldig lett å bli paranoid når man tenker slik. men sånn er det bare.

    grunnen til at de fleste menn tenker slik er fordi media setter homofile mennesker i et dårlig lys, og får oss til å oppfatte dem enten som «overkåte overbola mennesker som elsker S&M og Bondage», eller som den myke og sensitive»oooh guuuud, så gøøøy genser da». en bedre beskrivelse på den siste kan være «fjortis-berter».

    et perfekt eksempel på at media stiller homofile i et feilaktig lys er «Politiskolen». der det er en homsebar som heter «Blue Oyster». og alle de homofile inni der er kledd i lakk, lær og pigger a.k.a. Bondage-klær.
    vi har også den alltid populære «Homsepatruljen». her har vi det med at alle homser er sprudlende glade, og koser med alt som kryper og går. og som elsker å shoppe «gøye» klær.

    takk for et bra innlegg, by the way 🙂

  10. asj , jeg synes , sånne skulle vært sperret inne et sted .

    de kan gjøre hva de vil der .
    men ikke blant vanlige folk , altså heterofile .

  11. Gamle kjerringer skal passe kjeften sin! Enn om bet av barnebarnet kom og fortalte at han/hun var homofil? Da tror jeg pipen hadde fått en annen lyd!!

    Jeg er super fordomsfri; brune, svarte, blå, hvite, homofil, lesbisk….hva spiller det for noen rolle? Inni er vi like uansett!

    Dessuten er jo ikke dette med homofile og lesbiske det verste som kan skje her i denne elendige verden, er det vel? Hva med pedofile, voldtektsmenn og drapsmenn? Vil påstå at det er et mye større voksende problem enn to menn eller to damer som viser sin kjærlighet til hverandre!

    Ha en fortsatt fortryllende dag! 🙂

  12. Applaus til mennene som torde å være seg selv i det offentlige rom. Jeg selv overser slike kommentarer fra de eldre. Åpen homoseksualitet er fremmedkultur for de, akkurat som utlendinger og undergrunnskulturer…etc… De forstår seg ikke på det. Det er absolutt ikke slik det var da de vokste opp og jeg kan, som åpen bifil, akseptere det og ignorere slike homofobiske kommentarer. Jeg har mye større problemer med slike uttalelser fra de yngre generasjoner.

  13. Jeg syntes det er vakkert, og helt ok at to homofile el lesbiske kysser og holder hånd offentlig. Mener samfunnet har godt av det!

    hilsen heterofil 2-barnsmor på 38.

  14. Hahaha, det eneste jeg kan gjøre er å le av disse gamle damene. De mener at vi skal respektere de eldre, men da må nå for faen meg de respektere de yngre og. At de ikke tåler å se to gutter/menn holde hender får være deres eget problem.

  15. hehe, ja, teite gamle damer. La dem nå få litt tid på seg til å venne seg til denne «nymotens» tingen kalt homofili. Jeg er helt enig i at det er uforskammet av dem å oppføre seg slik, men de er gamle og skal snart dø uansett. Vi må bare la de eldre få tilpasse seg samfunnet i sitt eget tempo, det er vel vanskelig for dem.

    Uansett er jeg helt enig i at homofile har like stor rett på å holde hender som heterofile par! Så får det være de homofobe sitt problem, de får heller lukke øynene. All min støtte til alle par som vil holde hender 😀

  16. En gang satt jeg på bussen og ble sittende og overhøre to sterkt rusa narkomane diskutere seg gjennom gårsdagens fotballkamp. Dette var under et VM og de to herrer fulgte opplagt godt med i turneringa og kunne gjøre rede for offsider og andre tvilsomme dommeravgjørelser. Ganske artig.

    Moral: man skal ikke la førsteinntrykket bestemme for mye. Det kan godt hende de to gamle damene har en stor ulovlig fabrikk hjemme, der de fórer kjøttkverna med homofile og selger kjøttfarsen til kebabsjapper rundt om i byen, mens de innemellom knasker i seg småbarn som de har stjålet fra lekeplassen. Hvem vet.

  17. når det er så mange som synes det er ekkelt, burde det gå ann å vise litt hensyn og holde homsegreiene sine for seg selv! helt enig med disse gamle damene!

  18. det å være homofil er ikke NORMALT, nå må folk skjønne dette.
    Og det at dem går i tog i Oslo ( Homseparaden) i g-string og fjørdrakt gjør dette bare enda mer kvalmene.
    Nei, hold deres feile legning for dere selv.
    Kronosommene er skrudd sammen helt feil ved fødselen.. enkelt å greit.

  19. Dette er det vi må bekjenpe. Homoseksuallitet er absolutt ikkje eit nytt fenomen, men det blir sett på som tabu, ekkelt, «synd».
    RELIGION har ødlagt synet på homofile. Det er på tide at homofile får tilbake stoltheten. I romertiden blei homofile sett opp på og det var fullstendig normalt at prester hadde sex med andre menn/gutter. Og det blei sett positift på.
    Gammle kjerringer som dette burde legge seg i grava.

  20. Jeg tror at et samfunn uten seksuelle normer, ikke er veien å gå. Homofili er ekkelt, unaturlig, og skadelig for samfunnet. Dette er årsaken til at det tidligere var forbudt.

  21. Jeg synes også at de burde holde sine homorier hjemme. Personlig synes jeg det er frastøtende, og ser ikke hvorfor ikke homoene kan respektere det. Elsker Vi Menn reklamene – La menn være menn – ikke sånne leie hender gutte-gutter… ÆKKELT!!!!

  22. Noen av oss syns faktisk at det er ekkelt.
    Det er lov å mene det, en så lenge. Det er jo ikke lov til å misslike en neger lenger, så da tar det nok ikke så lang tid før homsene får samme beskyttelse.

  23. Folk burde bli flinkere til å latterliggjøre slike holdninger. Gamle mennesker burde fratas sin stemmerett.
    Kjæresten min tør ikke kysse meg eller leie meg offentlig. Jeg bryr meg ikke så mye, men synes det er litt trist.

  24. Synes ikke at homofile bør sprade rundt i gatene å holde hender og henge rundt hverandre. Et sted går grensen..
    Folk kan være så homo de bare vil for min del, men IKKE klin og vær ekle midt i gata da mann!

  25. Tror aldri at de vil lære det.

    Lurer på hva som hadde skjedd om noen hadde sagt noe til de…? Kanskje de hadde blitt flaue, eller kanskje de hadde slått løs med stokk og væske…hehe

  26. Her i byen har jeg sett to unge gutter flere ganger sammen, og jeg syns de er kjempesøte 🙂 Nesten så jeg får lyst til å hoppe på dem og klemme, for så nusselige er de mange ganger når de kommer vandrende.

  27. He he må bare le. Helt tydelig at disse gamle damene har en mer skitten fantasi enn jeg har 😉 Og så må de jo få ha noe å snakke om stakkars gamle kreka.

    Men at homofili er noe som vil ta slutt….. øhh… noen som kanskje ikke er helt med her… Homofili er noe som har eksistert like lenge som menneskeheten, tror ikke det opphører bare sånn helt plutselig!

    Dessuten, jeg synes det er minst like slitsomt å se på to hetro som på død og liv skal spise hverandre opp i full offentlighet.

    LENGE LEVE KJÆRLIGHETEN!!

  28. Herregud for en snakk av dere som ikke liker homofile! Det er helt i orden for meg at dere ikke liker homofile men jeg mener at det er HELT naturlig å være homofil. Jeg er homofil selv og jenter tenner meg bare ikke. Kunne aldri hatt sex eller vært kjæreste med ei jente.

    Jeg er enig i at verken homofile eller hetrofile ikke bør kysse og kline offentlig, det er ekkelt men leie i hånda på gata, hva er galt i det?

  29. Herregud for en snakk av dere som ikke liker homofile! Det er helt i orden for meg at dere ikke liker homofile men jeg mener at det er HELT naturlig å være homofil. Jeg er homofil selv og jenter tenner meg bare ikke. Kunne aldri hatt sex eller vært kjæreste med ei jente.

    Jeg er enig i at verken homofile eller hetrofile ikke bør kysse og kline offentlig, det er ekkelt men leie i hånda på gata, hva er galt i det?

  30. Synes det er påfallende at hver gang homofobe skal kommentere homofili så skal det handle om sex og at debatten skal gjøres så enkel.
    For min del som homofil mann er det følelser som avgjør hvorvidt jeg er hetro eller homo.

    Når det er sagt synes jeg det er toppen av frekkhet og utrolig egosentrisk at andre skal oppføre seg på en spesiell måte fordi «du ikke liker å se det». Deg om det!

  31. ja…fysj og fysj…det er jo såååå ekkelt å se to menn som holdere hverandre i hendene….Trenger du litt psykiatrisk hjelp???

  32. De tilhører den eldre generasjonen OG de er sikkert idiot-kristne. Synd hvis de har dette negative synet, men bra at de dør snart. Vi trenger ikke slike sure mennesker. Flertallet liker homofile i Norge, så det er ikke noe problem :).

    Antagelig er de bare sure fordi de kjeder seg om dagene. De er sikkert vandt med å snakke drit om andre enn å si noe godt. Sure bygdekjerringer gjør sånn. Drit i de! 😉

  33. #21 – kunne ikke være mer enig med deg mann!
    Må jo sies at noen kan vel ikke for at de er homofile (feks de som har homsefedre) og disse burde jo blitt plukket opp av helsevesenet og fått den psykiske hjelpen de trenger. De som sprader rundt på homseparaden derimot burde blitt straffet på en eller annen måte… Hadde jeg vist frem kroppen min (eller rumpa) til forbipasserende ville de annmeldt meg for blotting eller pedofili om en unge hadde sett meg, men det skal liksom være greit hvis 1000 homser gjør det samtiding mens de går i tog? WTF? mister rett og slett matlysta jeg… Det er noe feil en plass…

  34. Ja, æsj. Også HOLDE HENDER da gitt, av alle ting! Noe så fææææælt… ;o)

    Synes synd på dere stakkars nisser som synes det er så forferdelig at to mennesker av samme kjønn er glad i hverandre. Dere har nok ikke opplevd ekte kjærlighet selv, i og med at dere klarer å oppvise en slik voldsom bitterhet og fordømmelse.

    Jaja. Selv, så sier jeg som Bibelen: «Størst av alt er Kjærligheten».

  35. Herregud, homofile er faktisk mennesker. Vanlige mennesker. Og noen nevnte at la mannfolk være menn! Jada, alle homofile er jo VELDIG femi, ALLE sammen. dra alle homofile under samme kam ja.

  36. Jeg er nok i kategorien «gammel kjerring», men har overhodet ikke noe i mot å se to personer av samme kjønn vise at de er glad i hverandre.
    Blir forøvrig bare trist og lei meg av å lese noen av kommentarene du har fått her. Det viser bare at selv i 2008 finnes det mange fordommer.
    Skjønner ikke hva som kan være skittent og ekkelt med kjærlighet.
    Bra innlegg, forresten!

  37. #34 – Zuul’Gar – kunne ikke være mer enig med deg mann!
    Må jo sies at noen kan vel ikke for at de er homofile (feks de som har homsefedre) og disse burde jo blitt plukket opp av helsevesenet og fått den psykiske hjelpen de trenger. De som sprader rundt på homseparaden derimot burde blitt straffet på en eller annen måte… Hadde jeg vist frem kroppen min (eller rumpa) til forbipasserende ville de annmeldt meg for blotting eller pedofili om en unge hadde sett meg, men det skal liksom være greit hvis 1000 homser gjør det samtiding mens de går i tog? WTF? mister rett og slett matlysta jeg… Det er noe feil en plass… Og til deg som mener at homofili er helt naturlig; Det er ikke noe mer naturlig enn en de andre …fili’ene som Zuul’Gar nevner. For meg kunne du likegodt vært dendrofil. Ps: nevner ikke bibelen også noe om at homofili er tabu?

  38. Hei,hei,jeg er en sånn gammel drittkjærring,hehe,bare det at jeg ikke mener det er noe galt med homofile,heldigvis kan dem stå frem i dag,før i tiden måtte dem fornekte seg og late som osv.
    Jeg er mamma til verdens beste datter,hun er lespisk og har kjæreste,jeg er like glad i henne som jeg kunne vert i en svigersønn.
    Det er ikke alle vi gamlingene som har noe i mot homofile,jeg elsker dem,herlige mennesker alle jeg kjenner,faktisk herligere en andre mennesker også,hehe.Jeg blir glad av å se mennesker som bryr seg om hverandre,samme for meg om det er to kvinner eller to menn.Tenk….dem har vert på jorden siden den ble skapt…..nå har dem endelig fått lov å leve ut det dem har av følelser.
    Lykke til alle homofile,alt det beste fra en som bryr seg om dere alle og som er en gammel kjærring(54)som jaggu meg er hetrofil.Klem t hele bunten

  39. Synes det er direkte latterlig med folk som mener at du er enten homse, eller skaphomse hvis du synes homofili er naturlig.

    Homofober er bare en gjeng fordomsfulle idioter. 😉

  40. Jeg synes det er ekkelt med høygravide kvinner i kroppsnære klær. Usj! Det er en ting at de går rundt og har sex med menn, men de trenger slettes ikke å annonsere det til all verden!

  41. Nå kan man vel ikke samenligne homofili, kjærlighet mellom to voksene mennesker med pedofili, en voksens persons sexuelle tiltrekkning mot uskyldige barn.
    Hva er så galt med at to personer av samme kjønn går hånd i hånd? Hva er det du som person er så redd for? Det er allerede mer en nok mennesker på jorden, så jeg tviler på at om x-antall prosent av folkemengden er homofile skal utgjøre noen trussel for menneskeheten.
    Er det frykt for det ukjente? Føler du at du mister kontrollen over hvem du kan «stole» på? Eller gjør det deg usikker på din egen legning?
    Kjenner et par personer som er homofile og bifile, er helt vanlige mennesker det også, mennesker med tanker og følelser.
    Jeg tror heller ikke barn har vondt å vokse opp med to mammaer eller pappaer. Det er alt for mange hetrofile som overhode ikke skulle hatt barn som har det, barn som vokser opp med mobbing uten å na noe med homofili å gjøre i det heletatt. Barn som vokser opp med to mammaer og to pappaer fra før av, pga. av skilsmisse, før så var jo også det noe helt forferdelig.
    Det er hetrofile som også adopterer, barn med annen etnisk bakgrunn,barn med mørk hud, skal vi nekte å adoptere mørkhudede barn pga. at de kan bli mobbet? «Svarting»»Neger»»Sotrør» er jo kjente ord og utrykk som enda er i bruk.
    Barn som mobber andre barn har jo lært at det er «galt» å være mørkhudet, «galt» å være homofil, «galt» å være annerledes. Kanskje vi skulle legge fokust et helt annet sted?

  42. Til #44:

    Jeg ler så høyt at jeg griner. Går det an å være så tjukk i huet som deg?

    «Quote: Må jo sies at noen kan vel ikke for at de er homofile (feks de som har homsefedre)»

    Blir man automatisk homofil hvis ens foreldre er homofile? Mine foreldre er begge heterofile og jeg er bifil.

    Vær så snill og hold kjeft inntil du vet hva du snakker om.

    Og til de andre som snakker om hvor galt homofili er: Tror dere at man en dag bare våkner opp og tenker: «Å jøss – i dag tror jeg at jeg skal bli homofil». Det er ikke slik det fungerer og inntil dere har forstått dette – klapp igjen brødsaksa. Helt greit med egne meninger – men tenk: Dere snakker om andre mennesker her – MENNESKER som faktisk prøver å gjøre det beste ut av livet. De prøver å leve livet så normalt som mulig og da trenger de ikke all denne skittkastingen. Jeg blir kvalm.

  43. Kjekt å se en mamma som ikke har problemer med at datteren hennes er lesbisk. Det skulle vært flere sånne som deg:)

  44. hei lene… er alle homofile FEMINE????
    det finnes maaaaaange homofile ser ekstremt hetero…

    dessuten vil jeg si at homofile og heterofile er det samme prinsipp, hvis de er homo el hetero, må verden jo vise respekt for dem. P U N K T U M.

  45. La no homoan være i fred.. e greit for mæ at di har sæ med ka de måtte ha løst på, men syns det e litt domt at folk skal ha det til at et e heil normalt å være homo. Det e jo ikkje det. Da hadde vi aille vært født tvekjønna

  46. Har endel kompisar som är homofober och det verkar som om dom tror att bara för att en man är gay så hoppar han på allt som rör sig…..hoppar alla män på alla tjejer??
    och en annan sak…..det dom tycker är äckligt är att män har analsex…..men vil gärna ha det med sin tjej……

  47. Virker som om det er DU som trenger psykiatrisk hjelp.

    Homoparaden som du sikter til er noe som skjer én gang pr. år. Og de som deltar der er ikke nakne…
    Denne paraden kan sammenliknes med Love Paraden som var i Berlin eller karneval i Barsil.

  48. Den var god»Min verden» ligger rett ut å holder på å le meg FORDERVA,faen meg mye rart i denne verden,hahahahahahahaha.
    Fortsatt mamma til en lykkelig lespe

  49. det är ju inte konstigt att vi inte får fred på denna jorden när en sånn jävla trångsynt kommentar kommer från folke helt!!!!
    och detta handlar om två människor som älskar varandra och inte ska få visa det!!!
    och dom tycker du vi ska korsfästa??

  50. Enig med deg!

    Selv synes jeg det er koselig å se eldre mennesker som holder hverandre i hendene eller kysser…Søtt er det:)))) (Lurer på hva disse gamle damene synes om det…?)

  51. De eldre er raske med å dømme andre, ikke bare når det gjelder homofili. De er like ille når det gjelder utlendinger.

  52. Hvorfor dømmer trådstarter alle de gamle som ser på de homofile? er ikke trådstarter akkurat like fordømmende som de hun mener dømmer de homofile.

    altså, hvofor dømmer dere alle som ikke liker homofile?! Er dere da selv ikke dommere på lik linje?

  53. Til deg #4

    Tror ikke at folk bli født homser az..
    Det er ikke slik at vi ikke kan bestemme det heller !!! Det er bare noe teit.

    Vi bestemmer alt selv !

  54. Homofili er en sykdom som man er født med, det skjer nå ifølge forskere under svangerskapet, som med mange andre sykdommer, som downs og andre, disse menneskene er selvfølgelig like mye verdt som alle andre! Det som er tingen er at idag finnes det piller som gjør hetrofile til homofile og vice verca, så de som ønsker det kan ta en pille å bli hetrofile, hvis de ønsker,

    Uansett handler det ikke om verdien av menneskene. Nå kan Homofile bli hetrofile, hvis de ønsker. Men jeg regner med at dette er mer en prinsipp sak folk henger seg opp i, kontra hva som er best for en. Å si at barn får det like bra med homofile foreldre er et ekspriment som vi tydligvis er villig gjennomføre selv om det vil risikere barnet sin oppvekst for å teste dette til fordel for sine egne behov.

    Det blir folk av de fleste, uavhengig av hva de har gått igjennom, eller?!. så synd man ikke kan erfare en alternativ oppvekst, det blir med den ene og alt annet blir spekulasjoner. Da hjelper det lite å si at forskning «på 3 barn» viser at de ikke tok skade av å ha homofile foreldre.

    Jeg sier, elsk de homofile som alle andre (også de som glor på dem), og hjelp dem til å bli friske (siden de er født slik) siden det nå er mulig. Men jeg skjønner godt at hvis jeg var homofil at det ville «føles» feil å bli «frisk» siden dette er en naturlig følelse for dem.

  55. Vedder på 80%+ av personene i som har lagt sin kommentar ved denne sak, har møtt en homofil person, enten mannlig eller kvinnelig.

    Syntes dessuten at det er rart at kvinnlige homofile skal ha mer aksept enn mannlige – Iallefall det inntrykket mitt er. Greit nok tråden omhandler ett herrepar, likeså gjør alle kommentarene også. Ser noen unntak der man omtaler både kvinnlige og mannlige homofile.

    Selv er jeg hetrofil og ser at de fleste på min alder – 18 år ung selv, har ett STORT problem med homofile. Ser ikke problemet selv. Hva er så gale med to personer som viser sin kjærlighet til hverandre? Greit nok kan man vise litt hensyn ovenfor omverden.

    Og som jeg sa tidligere i mitt innlegg, er at maaange av dere «postere» har møtt en homofil person uten og så mye tenke tanken på at personen har denne legningen. Personen var vel grei? Hyggelig og normal som andre? Hvorfor blir saken så mye verre bare man får greie på han/henne er homofil?

    Takker for ett bra og saklig innlegg.

    – Gutt 18 –

  56. Homofile kan være så homo dem bare vil for min del, men går ann å beherske seg ute blant folk! Og det å si at homofili er no HELT naturlig er vel feil. Er en grunn til at to gutter eller to jenter kan få barn på naturlige måter!!

  57. Tror menneskene kan være veldig fleksible bare de blir plassert i det «rette» miljøet. Er folk som har sex med dyr, tilbakestående personer eller mindreårige syke? Mens folk som har sex med motsatt kjønn eller samme kjønn «normale»?
    Skulle likt å få en forklaring på dette.
    Fordi folk ikke skjønner forskjellen på dette, så vil de også ha motforestillinger til homofile.

  58. I gamle dager så var homofile kriminelle, dette formet eldres måte å se det på. Eldre mennesker har også problemer med å lære nye ting av biologiske årsaker som redusert evne til å skape nye hjerneceller og nerver mellom disse, så de unnskyldes herved med det.

  59. hei!
    Jeg måtte bare få ut hvor foranna jeg blir av noen av disse innleggene! hvilken tid er det vi lever i? Middelalderen? Hadde det vært opp til de som har skrevet noen av disse fordomsfulle innleggene, så hadde vel homofile mennesker blitt spiddet på spyd eller brent. Jeg er selv bifil, og er helt åpen om det. Det å være homofil eller lesbisk er ikke en kromosomfeil, og heller ikke en sykdom, det er helt naturlig. Og hadde det ikke vært for kristendommens inntog i verden, så hadde nok ting vært helt andereldes. Det er virkelig godt gjort at menneskene som levde for flere tusen år siden var mer liberale når det kommer til sekuell legning enn vi som lever i en så «opplyst» tid. Og det dere homoforber ikke skjønner er at dere vidrefører det til barna deres og til andre mennesker rund dere, så istede for å lære barna at noen jenter liker jenter og noen gutter liker gutter, så lærer dere dem at det er stygt, feil og forkastelig! hvordan skal det da gjøres å forandre synet på homofili, og gjøre folk liberale om menneskene som skal ta over etter oss har et like negativt syn på det, som de menneskene som ble født på 1950- tallet? En dag, så kommer noen dere kjenner, barnet deres, venner av barna deres, fetter, kusine, niese osv til å fortelle at den personen er homofil/lesbisk. Og hva skal dere gjøre da?

  60. Homofili hadde vært akspetert for mange herrens årsiden hadde det ikke vært for at menneskene har fordommer…..

    Hvorfor skal ikke homofile få uttrykke sin kjærlighet like mye som hetrofile?
    Hvis ikke to gutter eller to jenter kan gå hånd i hånd åpenlyst rundt, så burde heller ikke en jente og en gutt gjøre det samme.

    grunnen til at dere mener at en gutt og en jente er greit er kun fordi dere har fått det prakka på dere at det er normalt. hadde dere fra fødselen av hørt at det er noramlt med homofili så hadde dere ikke hatt denne diskusjonen. og hadde alle hørt at det hadde vært greit, så er det faktisk ingen som hadde mobbet ungene som har to mammaer eller to pappaer.

  61. Om man skal ønske å få ryddet gaten for ekle ting er det mye som havner foran de homofile på min liste. Blant annet de eldre. For om det er noe som er disgusting så er det vel disse gamle sviskene som fiser rundt og rett og slett stinker opp bygatene. Sakte går de også, og hvor mange ganger har du vel måtte smålunte bak en gammel rotte før du har klart å lure deg forbi i et trangt bymiljø. Nei, om noen skal holde seg hjemme så er det dem.

  62. Til #60:

    Jeg blir helt satt ut når jeg ser et så trangsynt menneske utrbroderer sitt hat mot mennesker med homofil legning. Har tanken slått deg at kanskje din beste venn «lever i skapet» AKKURAT fordi du har en slik holdning ovenfor homofile? Vil du korsfeste din beste venn fordi han er tiltrukket av det samme kjønn?

    Du burde seriøst skamme deg.

  63. De homofile har ikke valgt å være homofile for å provosere eldre damer akkurat som de hetrofile ikke har valgt sin legning for å blidgjøre dem. Ingen av delene er mer normalt, hetrofili er bare vanligere (altså flere som er det). Skal homofile «låses inne» må hetrofile gjøre det samme. Nå må verden (kanskje spesielt de eldre generasjonene) slutte å se ned på homofile (eller andre minoriteter)!

  64. Jeg synes det er utrolig synd at vi fremdeles sliter med fordommer mot homofile/lesbiske, såvel bifile. Selvsagt skal også de få kunne holde hender på gata.

  65. Hvis man kunne bestemme dette selv så tror jeg ikke det hadde eksistert homofile. For jeg tror ikke det er såååå lett for en fjortenåring å finne ut athan/hun liker en av samme kjønn. Det letteste hadde jo vært å vært hetro, om man kunne velge.. Eller?

  66. faen heller to mennesker i samme skjønn skal ikke holde i verandre eller gifte seg faen heller hva er de så vanskelig å skjønne det faen meg griser vet mere en men som er homser faen kvalmt

  67. jeg leste ikke gjennom alle innleggene før jeg svarte, men det første jeg tenkte når jeg leste det på vg forside var ‘HERREGUD’!!!
    skal vi si at alle vi syns er stygge skal være inne også da, fordi vi syns de er ekle å se på.. bare tull å si at sånt er ekkelt!
    hvis jeg hadde syns rynker og gamle mennesker hadde vært ekkelt å se på skulle jeg da stått å pratet om hvor ekle de så ut og at de burde holde seg hjemme?? ALLE har sin rett til å være uten for husets 4 vegger og være seg selv! uforskammede gamle damer!!!

  68. Er det mulig å bli så jævlig redd? Dere (hetrofile-homofobe) har jo ingen peilig på hvordan det er å være homofil. Ta dere sammen. Jeg vet ikke om dere føler dere tøffe eller mer menn av å si «Æsj, faen, kyssing, æsj, to peniser, fysj!», for faen, det viser kunn hvor jævlig dumme dere der. Jeg ønsker dere alle et homofilt barn.

  69. Hei, hva med alle de som går rundt og leier små barn, koser med dem gjør de også, og det offentlig (kan jo være pedo). Til og med triller dem rundt i vogner åpenlyst.Og hva med de som absolutt må gå tur med bikkja si, har til og med sett at de gir bikkja klem og smasker dem rett i trynet i all offentlighet. Og det verste er å se når noen av de som har bie-farmer går rundt blant alle biene sine (kan jo være bi-fil). Og hva med de som ikke leier noen, de kan jo være mono-fil (elsker bare seg selv). Fysj og fysj, her trengs det virkelig å ryddes opp.

  70. Du skulle sagt til de gamle damene at de fortjente å brenne i helvete! Kanskje de ville husket det da:) Eller kanskje bare «fordomsfulle gamle horer!»

    Jeg synes forsåvidt at både homser og hetrofile ikke burde sitte å kline på bussen. Det kan være irriterende og distraherende på masse forskjellig måter. Kline på bussen er noe som drita 14 åringer driver med synes jeg. Et kort kyss holder kan jeg tåle 🙂

  71. Vi har jo i lengre tid hatt sånne «Fra barnemunn» bøker som får oss til å trekke på smilebåndet når vi ser alt det rare unger kan få seg til å si.

    Jeg tror en «fra pensjonistmunn» bok til tider kunne være minst like egnet til å frembringe en god latter 🙂

  72. Jeg synes folk skal få lov å vise hverandre kjærlighet, være seg to menn, to kvinner eller mann og kvinne. Ingen kan noe for om de er hetro eller homoseksuelle. Og jeg tror det er veldig mange her i landet som burde begynne å feie for sin egen dør før de skal feie for andres…

  73. Fy faen!
    mange teite kommentarer her asså… Det er de dumme kommentarene som gjør at homofile tar livet sitt. Skam dere!!

    rett og slett, noen som mener at to lesber som kysser burde blitt skutt, burde blitt skutt selv.

    En venn av meg tok livet sitt etter å ha blitt mobbet ut av ungdomsskolen sin og av hele bygdesamfunnet der han bodde. Presten i bygda prøvde å omvende han, og det er ikke slikt man liker det liksom. Fy faen for et intolerant samfunn vi lever i…

    Jeg får litt sånne dumme tanker selv, at jeg har lyst å skyte homomotstandere.

    alle skal skytes: homofile, skeivhendte, eplepsifolk, funksjonshemmede, innvandrere… Den ariske og rene rasen lenge leve!! *not*

  74. Har aldri hørt at homofili er en sykdom…

    Men dersom det nå er så, så kan vel alle homofile sykemelde seg…

    Piller? oioioioi….hva heter de da? Har du forsøkt de? Finnes det bivirkninger?

  75. Det kan jeg skrive under på. Da jeg var 14-15 år kunne jeg gitt armen min fpr å blitt hetero…alt kunne jeg ha gjort…men det er slik at man ikke kan velge legning eller hvem man forelsker seg i.

  76. er enig i at alle burde få holde på med hva, og hvem de vil… men jeg syns det er direkte kvalmt og se 2 menn stå og kline i gata!! hold på med hva som helst, men tenk på andre hetrofile mennesker som faktisk syns det der er litt feil fil, og litt ekkelt:)

  77. Det var dette med sak og person da.Man viser vel egentlig en vel så diskriminerende holdning gjennom å bruke uttrykk av typen «gamle kjerringer o.l» A stigmatisere alle med samme kjønn og på samme alder hentes vel fra det samme grumset som damene henter sitt fra.

  78. Veldig fint innlegg.
    Har akkurat fått vite at min lillebror er homofil. Og jeg koker av sinne når jeg ser folk her skriver at min herlige lillebror er en parasitt, at han har en alvorlig sykdom, at han burde korsfestes og utryddes.
    Hvordan kan dere si noe sånt om mennesker ? MENNESKER !! At de må dø kun fordi de forelsker seg i samme kjønn.
    Og mobbing er noe som alltid vil være, en unge som er tykk hadde nok blitt mobbet like mye som en som var adoptert av homofile. Og er et ikke bedre at et barn vokser opp hos to homofile, som kommer til å gi h*n kjærlighet, et hjem og muligheten til å gå på skole, enn at det vokser opp på et barnehjem eller i slummen ?
    De hadde og vokst opp med foreldre som ikke lærer barna sine å hate og ønske andre mennesker døde kun fordi at de har en annen legning…i motsenting til noen av dere.

  79. ET PAR MENN KAN ALDRI BLI ET EKTEPAR!

    Det voksne mennesker reagerer på er naturligvis det unormale i at to menn opptrer som om de var et par. Det har jeg alltid følt som ekkelt. Det er ikke SÅ ille at ti jenter går og leier hverandre; men to menn? Den som ikke forstår av vi synes dette er unormalt, den har mye å lære!

    Jørn Glefsvik
    red.

  80. Nå er det da slik, at to menn faktisk kan være et par…du vet de som er homofile…Ja, se der lærte du kanskje noe nytt.

    Hva med å tenke litt mindre på disse mennene som leier hverandre, og heller tenke på seg selv og sine interesser…

  81. Flott at du støtter broren din! Han er heldig som har deg:)

    Det er mange fordømmende kommentarer her. Og jeg synes det er synd å se at det er en del mennesker som har et slikt nedslående syn på de som er homofile.

  82. jeg skjønner ikke hva som er så galt med at menn holder hverandre i hånda…
    homofili er helt naturlig…
    eneste forskjellen er at man liker noen av samme kjønn i stedet for det motsatte…

  83. Dette fortelle bare hvor tilpassningsdyktig vi mennesker er, og at andres meninger i vår tid hjernevasker oss på hva vi skal synes.

    Om noen år kan kankje men ha sex med men og kvinner ha sex med kvinner uten at noen synes det er avikende og vi vil ikke lenger ha begreper som hetero og homofil.
    Vi kommer til å gjøre mer og mer som faller oss inn der og da og lyster og aktiviteter setter oss ikke i kategorier!

  84. Synes egentlig vi skal akseptere alle former for samliv uten å være dømmende overfor hverandres seksuelle legning.
    I enkelte kulturer gifter mennesker seg ned dyr, og det er akseptert der. Tror det tar litt tid før det blir akseptert i Norge, men hvem vet. Vi regner jo oss som åpensinnet…

    Les:
    Human-animal marriage

  85. Det er merkelig at med en gang det er snakk om homofile og adopsjon så blir argumentet tenk så mye mobbet de barne vil bli.
    Er ikke folk klar over at det allerede i dag finnes homofile og lesbiske som er foreldre. Har selv to barn, og var i tillegg alene pappa, mine barn opplevde ikke mere mobbing på skolen av den grunn, det var heller sli at ungdomen synes det var greit å komme på besøk i et hjem der det kanskje var litt større takhøyde enn vanlig. Vi bodde den gang i en liten bygd i nord-Norge.
    Det kan jo ogå nevnes at ingen av mine barn blei homofil/lesbisk av å bo hos meg. Er i dag far til 2, bestefar til 3 og stolt av å være åpen homofil.

  86. Jeg blir veldig lei meg når jeg ser mangen av inleggene over her. Vet dere egentlig hvor ødelegende det er å høre at du er parasitt og at du har en sykdom? -Jeg er selv homofil, et menneske, på lik linje med dere. Det er ikke sånn at jeg har «valgt» å være det ene eller det andre, og jeg vil tro at det er veldig vanskelig for mangen å godta at de er det, nettopp pga. slike holdninger.

    Det å sammenligne homofili med pedofili blir jo helt galt. Homofili er bare at to mennesker av samme kjønn er forelsket (sånn som hetrofile forelsker seg i det motsatte kjønn), menst pedofili er at en voksen person tenner på et uskyldig barn.
    Det er sikkert greit for homofile som er godt voksne å høre på dette, for de hever seg over deres dumme tankegang. Men det er veldig, veldig ødeleggede for en ungdom å måtte lese/høre sånne ting, ungdomstiden er ikke akuratt den letteste tiden heller.

    Jeg respekterer at dere ikke aksepterer meg, og dere kan hate meg så mye dere vil. Men dere kan godt holde det for dere selv. Pga. sånne holdninger i samfunnet blir mangen menneskers liv ødelagt.

    Og vist dere først skal utale dere, så kan dere i det miste holde det på et sakelig nivå? – Mangen av dere er tross alt voksne og burde vite bedre.

    – Homofil gutt 17år –

  87. Jeg blir like oppgitt hver gang denne diskusjonen kommer opp. Jeg har absolutt INGENTING imot at andre viser sin kjærlighet. Om jeg synes det blir for sterk kost for meg får jeg bare snu meg. Jeg tar ikke meg selv så høytidelig at jeg mener mine meninger skal være det gjeldende på alle plan for alle andre mennesker. Diskusjoner om homofili avslører så lett menneskers IQ nivå. Det som slår meg er at mennesker som har så store problemer med dette bestandig er av den mindre begavede typen. Helt blåst.

  88. De som tør å være seg selv er sterke mennesker. Og slike mennesker trenger vi flere av! 😀
    Homofile og lesbiske par er så utrolig søte når de går sammen ute på gata ^^

    Kan jo på en måte skjønne at eldre synes det er ekkelt, de vokste jo opp med holdningen om at homofili var en sykdom. Holdningene til «uvanlige» legninger som homofili er endret mye den dag i dag, men det er fortsatt mange fordommer å ta tak i.
    Vi lever i en verden med alt for mange fordommer!
    Selv har jeg flere venner som har stått frem som homofile og lesbiske, og det er utrolig hvor mye motgang de skal tåle. Jeg blir pinlig berørt på vegne av folk som ikke takler andres personlige legninger!
    Det er da overhodet ikke deres sak om en vilt fremmed på gata leier en av samme kjønn?!

    Og husk; i oldtidens Hellas var det status å ha seksuell omgang med andre av samme kjønn! 😉

    Til Jørn Glefsvik:
    Du kan det å glefse.

  89. FOR – Å IMOT – FOR – Å IMOT – FOR – Å IMOT Hele tia det maset om du er for ett eller annet eller imot. Husk at det er mennesker å ikke en ting det her er snakk om! For meg er et godt menneske GODT.. hva i alle dager har det å si for meg om han/hun er homofil? muslim? kristen? streit? osv.. skjerp dere! Er du et godt menneske så behandler du andre som du vil at de skal behandle deg. Enklere kan det vel ikke bli?

  90. Du tenker om alle hadde vært homofile?

    Vel, nå er det slik at det ikke er alle som er det…derfor er det ingen fare for menneskerasen, det at folk får barn.

    Sykdom? Du får nesten komme med litt bedre informasjon om det…

  91. Jeg er ikke så i farten på knottene lengre som jeg en gang var som sekretær, men gammel har jeg rukket å bli. Snart 74, mor, bestemor og oldemor. Kanskje jeg til og med får oppleve gleden av å bli tippoldemor.

    Noen av dere skriver «de gamle kjerringene». For meg er det litt trist, er ikke alle som er gamle kjerringer selv om vi er blitt eldre. Noen av oss er i stand til å oppfatte samfunnets endringer og faktisk følge med dem. Jeg er godt og vel 73, men er fremdeles hjemmeværende, sosial, koser meg med en cognac til kaffen hver kveld å synes livet er deilig.

    Disse to mennene, jeg synes det er koselige nyheter. Ja, nyheter og nyheter. Jeg pleier få med meg paraden i Oslos gater hvert år. Det er litt karnevalsaktig, og sikkert mange som mener at slik underholdning ikke egner seg for en dame på min alder heller, men det gir absolutt farge i tilværelsen.

    Ingen av mine etterkommere har vist seg å være homofile, men jeg har en venninne like ved, og hennes barnebarn er homofil. Hun ville ikke vite av ham med det første, men da måtte jeg ha noen alvorsord med henne og hennes mann, og jeg ser hennes barnebarn der ganske ofte nå for tiden.

    Kjærligheten er den største gave.

    Hilsen «gammel kjerring», Carl Berner, Oslo

  92. folk se filmen » boys don’t cry»

    jeg mener att man forelsker seg ikke i kjønnet men personen… homofil ell ikke alle er like mye verdt…

    compesce mentem omnia vin amorcit

  93. Jeg må ærlig innrømme at det er mye jeg synes er ekkelt, blant annet klinende par som skal spise hverandre opp…Kunne de ikka bare holde disse klinegreiene sine for seg selv?

  94. Hadde jeg stått der på gata og sett de to mennene kommet gående hånd i hånd, så hadde sikkert jeg og glana etter dem. Ikke forde at jeg hadde syntes at det var rart at de to mennene leide hverandre, men forde jeg syns det er fint å se to mennesker som er glade i hverandre gå hånd i hånd og tørr å vise det:)

  95. 🙂

    Er sikkert mange som deg. Selv jeg hadde lyst til å ta en ekstra titt, da jeg syntes dette var flott og tøft gjort. Men ble heller stående å glane på disse artige damene;)

  96. det er egentelig ganske greit…..man kan ikke tvinge folk til å ikkke like hverandre….hvis jeg hadde vært der ville jeg vell stirret litt…men blitt mest fotrundret over disse to damene

  97. Det må bli en slutt på diskrimineringen av homofobene! Kan de ikke få lov til å syntest at homofili er ekkelt hvis de vil? De som kjemper for toleranse er paradoksalt nok ofte de mest intolerente selv…

  98. Leste for litt siden at etter ny forskning hadde de funnet ut at kvinner faktisk kunne få barn på egenhånd. Man tok ett eller annet fra ryggmargen eller noe sånt… Er ikke helt sikker.. Var til dere som preiker om menneskerasen og hvordan den ville stoppet opp hvis vi fortsatte å tillate homofili. Seriøst, les EN gang til igjennom innlegget deres og se hva dere faktisk skriver. Det er med mennesker dere snakker om. Tenk hvis det hadde vært din datter, sønn, far, mor, søster eller bror.

  99. tragisk at folk ikke godtar homofile.. er ikke homofil selv, men dømmer dem ikke fordet.. altså gamle mennesker snakker mye dritt om det, akkurat som om det var noe «ny motens» greie som er kult.. syns dere alle sammen skal godta homofile like mye som andre mennesker… og til deg som skrev innlegget, når du står med ei heit dame i en heis, er jeg ganske sikker på at du kler av henne med øynene også, og tenke HVIS dette skjer, HVIS hun, HVIS…. du skjønner hva jeg mener

  100. hehe.. tenk at folk skal synes at kjærlighet er ekkelt!! det folk synes er «ekkelt» er kanskje akkurat sex delen eller? men når du ser et hetero par går hånd i hånd, tenker du da på deres sex liv?? vi som er «skeiv» er jo ikke det for at vi synes det er så jævla kult! det er jo kjærlighet! og kjærligheten er vakker! 😀
    flott skrevet av deg!

  101. I København Så jeg et guttepar som gikk sammen gjennom Strøget. Hvorfor skal man være mer fordomsfulle i Norge? Det vbar sdikkert fredfylt over dette partet som gikk å leide hverandre på gata. De hadde ikke noe ondt i sinnet

  102. Jeg tror også at det er sexdelen som de tenker på. Hva er det de egentlig gjør når de har sex. Synd at det skal være slik.

    Jeg hadde i alle fall blitt dårlig om jeg skulle gå rundt å tenke på hvordan andre har sex. Liker ikke å tenke på slikt…det er noe som jeg ikke har noe med.

  103. Vil nå påstå at alle burde få si sine meninger om alt mulig. Også I dette tilfellet. Jegselv har ikke noe imot homofile men synes de brude begrense seg når det kommer til å kline åpenlyst. Må også få innrømme at dette gjelder også hetrofile. Dette hører til hjemme foran TVen!

    🙂

    Anyways. Hadde nokk stått frem jeg også vis jeg vare på bussen og hørte at ett par eldre snakket om dette. Hadde det vært yngre folk ville jeg muligens gjort det da også, men ville garantert bare ristet på hodet… Det at yngre folk er umodne nokk til å si slik kan jeg tolerere men godt voksne folk burde ikke!

  104. Vi får heller være glade for at mennesker er glade i hverandre. Vært værre om alle hadde gått rundt å hata hværandre og prøvde å skyte ned hverandre på gaten. Kjærlighet er vakkert, uansett hvilken form det kommer i, hetro, bi eller homofilt så er det vakkert.

  105. Revpulere bør holde seg hjemme med tøvet sitt, i de offentlige rom får de oppføre seg som folk.
    Kom ned Kirkeveien, og der kom det TO «voksne menn» leiene. Hva problemet, har de prOblemer med beina, kan de ikke gå uten å støtte seg på andre. Og nå skal de få ekteskapslov. PETETISK, OG NORGE ER ETT PATETISK LAND!!!!!!!!!!!!!!!

  106. Jeg følte egentlig ikke for å si noe om akkurat dette temaet, men jeg kunne ikke la være når det eneste dere gjør etter at noen har kritisert noe noen andre har gjort er å kritisere de for noe de har gjort.
    Vi er alle skapt med ulikt syn på saker som skjer der vi bor og ellers i samfunnet. Så hvorfor kan vi da ikke godta at noen har et annet syn enn oss selv?
    Jeg har ingenting i mot homofile og at de viser ømhet for hverandre i det offentlige rom. Jeg syns det er bra at de gjør det, men jeg har forståelse for at andre har en helt annen oppfatning. Hvilken rett har jeg til å dømme de for det. Vi har lov til å ha vår mening om saker, hvis de trengte og snakke om det på bussen så la de få lov til det.
    Jeg slenger også litt dritt av og til om personer jeg er uenig med, men jeg prøver å ikke si noe om de bak ryggen på de, uten at jeg tør å si det rett til de og er jeg uenig med en person så forteller jeg som regel det til den personen.
    Så istedenfor burde en prøve å avslutte sirkelen der noen rakker ned på noen for at de rakker ned på noen andre og heller ta en diskusjon hvorfor en mener at det er rett eller galt. (Og da mener jeg ikke å komme med argumentene normalt og ikke normalt, da vil jeg gjerne ha en definisjon på hva som er normalt og hva som ikke er det)

  107. Gud forbys sex mellom likekjønner eller homo/lesbeforhold, men det er akseptert hos noen mennesker.
    Dem praktiser sånn bør holder hjemme heller.

  108. Denne bestefars og bestemors mentaliteten må vi nok leve med. Det vil alltid være mennesker som ikke klarer å akseptere at samfunnet går fremover. Slik har det alltid vært, slik er det, og slik vil det nok alltid forbli.
    Regner med at når jeg blir gammel og grå, så vil jeg nok reagere på ting i samfunnet jeg også. Men jeg skal virkelig prøve å la hver.
    Det handler vel om å finne seg i forandringene, og holde hodet ungt.

  109. NOen ganger bør de voksne skjerpe seg , man er det man er og ingenting kan endre på det . Det er bare koselig med gutter som liker hverandre og jenter for den slags skyld..

  110. homofile skal selvfølgelig få «lov» til å oppføre seg slik de selv ønsker. det skulle bare mangle, siden alle er likestilt i dette landet og det er et fritt land. når det er sagt, bør homofile ikke kreve spesiell behandling eller komme i forsvar posisjon bare fordi de er homofile og har vært utsatt for forfølgelse tidligere. viser til saken i bergen da det ble ramaskrikk når Brann hadde en reklame på sin hjemmeside, der de viste til boken til A Ragde. hørte ingen trøndere eller grisebønder eragere negativt på reklamen, mens de homofile ble kraftig provosert og skapte stor debatt. Etter min mening, slik behov for å komme i forsvar ved det minste ting de oppfatter provokativ, gjør det at det settes negativ fokus på homofile.

  111. Nå må folk slutte å overdrive.. to menn som holder hender er noe av det vakreste som finnest i denne verden:) skulle ønske jeg hadde en mann å dele livet med…
    koz Ali har Bollemus

  112. Du Ole som skriver at revpulere må holde seg hjemme med tøvet sitt……..da blir det jaggu lite folk ute du,hetrofile menn gjør det fan meg mer en homofile menn,……kanskje dem ikke tørr å komme «UT AV SKAPET» dem da,ja,ja blir folketomt i gatene hvis vi tenker som deg,hihihihi.Mammamia

  113. Nå må dere ikke være for hard mot de eldre da. Jeg synes mange av dem er hyggelige, og jeg har møtt like mange homofober blant yngre. Spesielt blant innvandrergutter ( som Marokk ovenfor ) kan det være svært lite hyggelig å være homo. Mye vold og trusler, mange lar være å leie der man kan regne med å treffe mange av dem. Jeg har en muslimsk venn som er homo, og han er livredd, for han kjenner godt til hva «kameratene» hans mener om homser. De mener at homofile fortjener å dø. Men sjøl er de flinke til å hyle opp om rasisme.

  114. For første gang i et slikt debattinnlegg på VG har jeg tatt meg tida til å lese alle innleggene før jeg buser i vei med mitt eget. Ja jeg er homofob, da er jeg også et dårlig menneske. Jeg forrakter også lommemannen, mannen i Tromsø som betalte bøndene for å ha sex med bufeene deres. Dette er kun pga mine fordommer, står offentlig frem og påstår jeg har fordommer. Mange her har ikke fordommer å syns at lommemannen er et godt menneske, et med-menneske som bør få all den omsorgen han kan få.

    Når det kommer til normalt/ikke-normalt, så er ikke dette noe spørsmål hos meg. For alle der ute som er homofile og syns det er normalt, vær stolt over dere selv! Dere greier å stå mot samfunnet, noe som gjør dere til sterke individer! Jeg syns forøvrig det ikke er spesielt normalt. Har dette vært normalt så ville menneskeheten være på tur nedover. Jeg sier dette fordi, noe kan ikke være normalt hvis 10% av befolkninga er det. Skal noe være normalt må det helst være over 50% homofile par. Hvis man ser dette fra naturens sin side vil mange påstå det er unormalt der også, men det stemmer ikke, alle dyr uansett økologisk nivå så fins det homofili. Forskjellen er at hos de fleste andre arter så forekommer ikke adoptering i like sterk grad som hos mennesker. Hva ville isåfall skje med den norske fjellrevbestanden hvis to hunner/hanner skulle blitt homofile? Mennesker er dyr, vi må ikke glemme det, men vi er verdifulle dyr. Fra tidenes morgenen har homofili vært et «fy» tema i vår kultur, og slik mener jeg det bør være også. Evig konservativ jeg, med fordommer for alt som er nytt og usikkert.

  115. Jeg har ingenting imot homofile, men mange homofile er altfor utagerende angående seksualiteten sin. De bare må vise at de er stolte av sin legning, at det er noe spesielt ved den…. Dette kan da igjen gjøre at de blir sett ned på, som om homofili er noe ekkelt.

  116. Fint innlegg 🙂

    Nei, dette med homofili-diskusjoner er noe av det beste jeg leser. Folk har så mange forskjellige meninger, de fleste er positive, men en del er negativer også. Noen så til de grader negative også 😦

    Jeg fatter det ikke helt… Hva er det folk har imot «dem»? De er da også mennesker, helt vanlige mennesker som de fleste andre også er men må ablsolut dømmes fordi de er litt annerledes enn de fleste ..

    Men det værste jeg vet om er folk som sammenligner eller mener at homofili er en sykdom. Her om dagen prata jeg med en bekjent av meg, så kom vi inn på emnet om voldtektsmen og pedofile og sånt. Vi snakka om lommemannen tror jeg det var, å han sa «Ja, det er ille nok at han er pedofil, men at han er homo! ÆSJ!» … Jeg gav han en ordentlig oppstramming etter det, nesten så jeg kjefta på han, og jeg tror d hjalp litt 😛 han ble helt stille å sa nesten ikke noe etterpå.

  117. Du som skriver dette innlegget kan umulig være normal.
    Du er en uren opprører av værste slag som ønsker å dele dine skitne tanker med andre likestilte.

    Hvis man ikke fatter at homofile mennesker er syke, urene og trassige folkeslag, så er man noe lignende selv.

    Verden i dag er at alt tollereres og moralen synker mer og mer.
    Folk er blitt ned-dopet av sløvhet og skitne tanker.

    Denne generasjon vil snart forsvinne fullstendig sammen med resten av verden, og godt er det.

  118. Eg håper denne oppfattningen de eldre damene har tilhører kun deres generasjon og at vi får et mer liberalt syn med nye generasjoner.

    Eg er hvertfall fornøyd med min generasjon og enda nyere generasjoner. Eg er bifil og på en fest for en tid tilbake rotet eg med en type relativt åpenlyst. Det var ingen på festen som reagerte på dette og eg har heller ikke fått høre noe av kamerater som var der heller. Hurra sier bare eg. Verden er på vei fremover! 🙂

  119. Heisann 🙂 Innlegget ditt var veldig fint og belyste noe som noen av oss legger merke til i slike stunder, nemmelig menneskers reaksjoner på det som àviker`fra det normale . Selv mener jeg de to mennene fremsto som to mennesker som er veldig glade i hverandre ,og ikke to frastøtende ekle…
    Opplysningen om homofile mennesker burde få mere plass hos de eldre i dag, og ikke sentreres så mye rundt ungdommen lengre, for de har akseptert homofil legning i mye større grad enn de eldre. De var jo på sin måte søte disse damene, eller uvitende søte kan en vel heller si 🙂 Men tiden går og snart er disse borte, og mere sammfunns-moderne mennesker vokser til. Ha en fin dag !

  120. Jeg blir lykkelig når jeg ser folk holde hender; da er de lykklige og da blir jeg glad. Spiller ingen rolle om det er menn ,kvinner eller heterofile, for meg. Ønsker alle kjærlighet og lykke jeg.
    OG PS folkens: WAKE UP DET ER 2008 nå!

  121. Jeg syns at homofile må få lov til å være homofil. Det jeg ikke liker med homofile, er at det fremstår som om de ikke har noen grenser, at det ligges rundt med hverandre. I mitt syn er homofili, sex og egen nytelse, men jeg skjønner også at noen homofile, har normale faste forhold akkurat som meg som er hetrofil. For meg består homofili mer av sex og fiksering enn nærhet, ømhet og kjærlighet. Hvis homofile kunne hatt mer faste forhold så hadde det gitt et bedre bilde av dem. Men nå skeier forholdene til de hetrofile helt ut også, ingen i dag klarer å holde på et forhold pga at vi er så uavhengige i forhold til før i tide og egoistiske.

  122. det er helt utrolig å se hvor mange uvitende, trangsynte og motbydelige mennesker det er her…

    er det ekkelt at to menn holder hverandre i hånda?
    er det ekkelt at de gir hverandre et kyss?
    jeg tørr vedde en god del penger på an en enorm andel av mennene som skriver slikt selv har sett lesbeporno i sitt liv…
    er ikke det ekkelt da?

    eller hva med heterofile mennesker som går rundt sånn?
    er ikke det like ekkelt kanskje?

    det er grusomt å se hvor mange som fortsatt lever i steinalderen når det kommer til slike ting…

    dere burde virkelig skamme dere!!!

  123. Driter i hva du mener. Er helt klart mer normal enn deg, det er ikke vanskelig å se…

    Slike som deg vil forsvinne fort fra verden…god bedring og lykke til med dine fordømmende tanker.

  124. Hvis ikke pillene virker, så dra til Los Angeles, så slipper vi å se Dere. Lille lars på 7 år. Hva handler egentlig livet om ?? sex eller det å formere seg. Homofile burde forstå at det er noe gærnt med dem.

  125. Livet handler om mye mer enn det å formere seg…

    Men for meg virker det som om livet for deg handler om sex. Tenk litt mindre på det…så blir du ikke så opptatt av hva andre driver med.

    Pillen trenger du selv…God bedring!

  126. I pakistan er det vanlig at menn spaserer mens de holder hverandre i hånden. Jeg har selv opplevd at menn tar tak i hånden min mens de snakker med meg. Det er visst vanlig der.

  127. Hetero- Homo- who cares?? Bare folk oppfører seg kan de ha hvilke lyster de vil for meg. Det jeg IKKE skjønner er «ALLE MÅ FÅ VITE AT JEG ER HOMO». Holder det ikke at dine nærmeste vet om din legning? Jeg har ikke behov for å henge en lapp rundt halsen med «jeg er hetero», slik jeg opplever mange homoer på død og liv vil opplyse andre om sin legning.
    Råklining i offentlige rom er ikke god folkeskikk, det være seg to gutter eller to av hvert kjønn, men å holde hånda er koselig, uansett, Ja, spør du meg altså!

  128. Dette var koselig å lese. Tenk to menn som tørr å vise at de bryr seg om hverandre. Her jeg sitter kan jeg se mange par som haster forbi vinduene. Ingen av dem holder hverandre i hendene…
    Selv liker jeg å ta på folk, ta dem på skulderen, prøve å vise at jeg bryr meg om dem, skryter av dem dersom de har gjort noe bra osv.
    Det er ikke alltid populært. Vi skal visst være kalde mot hverandre, ha fordommer, være stygge med hverandre og ikke akseptere at to av samme kjønn kan bli glad i hverandre. Vi skal visst ikke akseptere at noen er tykkere eller tynnere enn andre, at noen ikke klær seg i siste og dyreste mote, at man er forskjellige.
    Hva slags samfunn er det vi lager for våre generasjoner?
    Du må være nummer 1, ellers er du ikke.
    Skremmende.
    Nå vil jeg tegne en muslim…

  129. Bra innlegg !

    Jeg blir trist, frustrert og sint av å lese hva noen personer har skrevet her inne.
    Skjønner ikke at en person faktisk kan skrive; Homofile burde forstå at noe er gærnt med dem! Hallo, det er jo deg det er noe gærnt med!!!
    Det er vel ingen som bestemmer seg for at de skal bli homofile, ingen kan velge hvem de skal bli forelsket i.
    Hvorfor skal det være så store fordommer her i verden? Alle burde akseptere hverandre!

  130. Takk for det:)

    Jeg skjønner heller ikke hva folk har imot homofile. Homofile er ikke mennesker som skader andre. Jeg tror at mange av dem som er imot de homofile, tenker for mye på to menn som har sex sammen…Men jeg må ærlig innrømme at jeg synes det er ekkelt å tenke på at f.eks. mine foreldre har hatt sex, eller for den del mine besteforeldre. Derfor tenker jeg ikke på det:) Og da klarer jeg å ha et godt forhold til mine besteforeldre. For de har ikke sex hele tiden….;)

  131. Homofili er IKKE naturlig, slutt å nevne den setningen. Om alle «Ble» homofile ville ikke verden lenger gått rundt og menneskeheten ville dødd ut.

  132. Det er ikke de homofile som blir hetset og hengt ut nå. Nå er det nesten politisk korrekt å være homofil, ihvertfall å være tilhenger av homofili. De som blir hetset nå er de som mener at homofili ikke er bra, enten av religøse eller av andre saklige grunner. Det utøves nesten et meningsdiktatur og antyder du at du kan se negative sider ved homofili er du stemplet og avskrevet som avviker. Jeg kan respektere at noen hevder at homofili er ok, men jeg forventer også å bli respektert for å mene det motsatte uten å bli slengt dritt etter.

  133. Kjærlighet og følelser er betingelsesløst, det går på tvers av påtatte grenser. Det er skammelig at man i dagens samfunn ikke skal kunne utvise sine følelser for et annet menneske på en inspirerende måte.
    Har hatt kjærester som ikke ville gå hånd i hånd, det var i grunn veldig trist, gjorde vondt følelsesmessig selv om årsaken til det var å ikke bli plaget av «disse eldre damene som stirret».

    Tragisk at det er mennesker som legger seg opp i hva andre foretar seg slik, er det ikke nok av annet som er ukoselig og upassende som har langt mer viktighet å bruke sin tid på?
    Rett og slett så er det de som reaggerer slik som er tragiske, etter mitt syn. Kjærlighet er godt, det er en godhet i seg selv. For de religiøse kristne, så var Jesus en skikkelse som spredde budskap om kjærlighet, og var heller ikke redd for dette ved å berøre andre.
    Det var betingelsesløst, det er slik man vil at kjærlighet skal være. Hvorfor er det så skammelig at to av samme kjønn tar hverandre i sine hender når de er ute å går?

    Er selv homofil, tar meg ikke nær av andre sine reaksjoner, men synes de er unødvendige siden det ikke er noe sjokkerende ved det. Men så synes jeg dog det er unødvendig å renske hverandres tenner i all åpenlyshet, et vanlig kyss derimot, det er bare så søtt og uskyldig.

  134. 2 menn gikk nedover gata. Så ble den ene mannen kjørt over av en buss fylt av homosexuelle. Da sa den ene mannen: Kom igjen da. Du vil vel ikke bli kjørt av homser.

    Så nei, de skal ikke holde hender på gata. Og ihvertfall ikke KYSSETAFSE.
    Zomg GTLF, GP!

  135. Til #80 og #81: Fantastiske innlegg!

    Vil nok tro at jeg ville sett litt ekstra på disse mennene, ikke fordi jeg nødvendigvis er homofob, men fordi det er noe jeg ser ganske sjelden. Hvis jeg ser det blir jeg lett overrasket over at det faktisk er noen av samme kjønn som går og leier hverandre, men det er jo virkelig ikke noe galt i det.

    Fant tidligere i sommer ut at en av mine (ekstremt mange) tremenninger som jeg aldri har møtt, var homofil, fordi jeg og noen venner tilfedigvis gikk forbi tremenningen min og kjæresten hans, og jeg fikk høre at «Han er homofil, og du er i familie med ham!»

    Så forresten en helt genial reklame fra Australia (tror jeg) hvor menn kunne leie en homofil mann til dama, slik at han kunne se på fotball mens dama og den innleide homofile kunne sitte og sladre og lakkere neglene på hverandre.

    Denne reklamen underbygger jo selvfølgelig «homsepatrulje»-stereotypen, men morsom var den=)

  136. HØRT PÅ MAKAN??

    Jeg synes d er helt utrolig hva mesteparten av dere klarer å mene om dette temaet.Når i all verden ble d å holde en annen mann i hånden NATURLIG??
    D var da forbudt ved lov inntil 1972 å være homofil i vårt kjære fedreland, og d er da vitterlig ikke rart bestemødre reagerer på den måten?
    D med homofile rettigheter,fremsatt som krav, er direkte hårreisende!De SKAL gifte seg i kirken,adoptere og suge tissefanten til hverandre 24/7 OVERALT!
    Ja nei,d var unektelig bedre «før om åra» dengang menn var menn,og klubbet ned kvinner for fote,og hev de inn i hula,og ba de gå på «rommet»sitt,og pekte på kjøkkenet!Jada,those were the days…

  137. HØRT PÅ MAKAN??

    D at 2 menn holder hender,når ble d NATURLIG?D er hårreisende og forkastelig!!De skal være glad de ikke blir puttet i fengsel for sin legning,slik praksisen er i andre land..
    De burde skamme seg!!

  138. De som mener homofile er parasitter og burde korsfestes.. tenker dere noen gang på at det kan være din sønn eller datter du snakker om? Og at der er mange som ikke orker å leve pga sånne utsagn og folk som deg? I værste fall risikerer du å være ansvalig for din sønn/ datters død. Har ikke problemer med at folk ikke liker tanken på homofile, men tenk dere LITT om før dere buser ut med kvasse utsagn.

    Hilsen homofil gutt….

  139. Hei alle sammen!
    Jeg vil først takke for et informativt og bra innlegg til trådstarteren, og videre til dere som har deltatt med deres syn på ting videre nedover.
    Det som slår meg her er at alle enten skal være veldig for eller veldig mot homofili, samt at det ser ut til at «normalt eller ikke normalt» er et stort tema.
    Det som er tydelig er at noen individer ikke klarer å akseptere at det finnes homofile mennesker. Det gjør det. Om det er normalt eller unormalt har vel lite med sakens kjerne å gjøre, for de eksisterer. Hvis alle mennesker er skapt like (med noen individuelle forskjeller), så har jeg litt vanskelig for å forstå at man ikke skal ha plass til de som forelsker seg i samme kjønn. De vil som regel finne noen som er interessert i det samme som dem selv, og i ytterst få tilfeller hoppe på tilfeldige mennesker i heisen.

    Til dere «gamle kjærringer» der ute:
    Jeg synes at det er flott at noen tar og kommer frem med sine positive synspunkter, og at de taler imot den trenden som det utviklet seg til å bli her. (Spesielt madammen på 74 syntes jeg kom med et tungtveiende argument) Det finnes nok endel mennesker i den eldre garde som finner det vanskelig å akseptere, men min erfaring er at det er aldri for sent å lære en gammel hund nye triks, så gi dem litt tid til å lære noen homofile individer å kjenne, så klarer de nok etter en stund å slutte å tenke på hva de gjør på soverommet.

    Mye av debatten preges også av uvitenhet. Ikke at dette taler negativt om noen, men det mangler rett og slett endel informasjon som jeg mener er vesentlig for forståelsen av det å være homofil. Som tidligere nevnt, så er det veldig vanskelig for endel yngre homofile å «komme ut». Dette er ofte på grunn av uttalte holdninger, og uskrevne regler og meninger som ligger hos enkelte. Disse kan gi et inntrykk av at det å være homofil er unormalt. Det er kanskje unormalt per definisjon, men hvis man skal snakke om normalitet, så er det mye som faller utenfor. Det som er normalt er noe som ikke faller utenfor standarder. I denne sammenhengen kan det nevnes at på verdensbasis, så er det å prate norsk unormalt. Du er med andre ord en avviker hvis du snakker norsk og kommer fra norge. Kinesisk derimot er normalt. I alle fall mer normalt en norsk.
    Normalitet defineres utifra den settingen man bruker begrepet i, så det betyr egentlig fint lite i denne sammenhengen.

    Til slutt vil jeg bare formidle at det finnes homofile som lever sammen i parforhold (ellers ville vi kanskje ikke hatt så lyst til å få lov til å gifte oss), og som er monogame. Det finnes også de som er notorisk utro, og aldri klarer å holde på noen. Det jeg håper dere tar med i beregningen er at alle mennsker er forskjellige, uavhengig av om de er homofile, bifile, transepersoner, hetrofile eller tenner på selskapsballonger.

    Sett aldri spørsmålstegn ved andres lykke.

  140. Hvorfor kan ikke heterofile par holde det heterofile hjemme hos seg selv, det blir den samme problemstillingen. Heteroe og homofile skal ha like muligheter til å utfolde seg. Jeg syns ikke det er upassende med et homofilt par som holder hender og har det hyggelig ute i gatene. Det jeg mener er uoassende er å stå midt på ei gate eller åpnlyst å leite etter drøvelen til partneren din.

  141. Det er jo drit ekkelt å se to menn gå å kysse eller gå hånd i hånd! Jeg synes at de burde vente til de kommer hjem med sanne homo ting.

  142. Homofili er unaturlig og jeg likestiller det på lik linje med pedofili, zoofili etc.
    De er homofile er det noe galt med- de er ikke normale. Ei heller er folk med Down syndrome normale.

    Hadde verden vært full av homofile, hadde verden gått til grunne pga at det nesten ikke hadde vært født noen barn.

    Heterofile par er normale for de kan reprodusere, homofile kan ikke. ER DET SÅ JÆVLA VANSKELIG Å FORSTÅ?

  143. Folk må lov til å få mene det de vil, selv om det kan til tider bli krasst.

    At noen her sier at man lever i steinalderen når man ymter å si noe som ikke passer til deres synspunkt sier kanskje litt mer om deres viten enn noe annet. 😛

  144. Synes slett ikke det er noe galt i at homofile holder hender. Personlig så er jeg ikke homofil, men allikevel har jeg ingen ting i mot at menn og kvinner som elsker en person av samme kjønn viser at de er glad i hverandre.

    Dere preker om hvor synd det er på barn som vokser opp med to møre eller to fedre, men har dere tenkt over at det er på grunn av folk som dere at noen slike barn får det vondt, og ikke på grunn v foreldrene? Homofile foreldre kan elske et barn like mye som heterofile foreldre, og de får det de trenger på lik linje men barn av heterofile forhold ( Og ikke kom her å si at barn som mangler en far/mor blir homofile! Selv har jeg blit oppdratt av en mor fra jeg var 5 år gammel, og jeg ble ikke noe mer homofil av den grunn.)

    Jeg har en far som pleide å være veldig mot homofili, helt til han fikk møte en god mannlig venn av meg som er homofil og har kjæreste av samme kjønn. Han ville nok ikke ha likt å sitte ved siden av to personer som råkliner, enten det er et homofilt eller heterofilt par.

    Om bestevennen til dere homofober plutselig sa at han/hun var homofil, ville dere da synes noe mindre om han/henne? I så fall beviser det akkurat hvilken type mennesker dere er.

    Heldigvis er samfunnet godt på vei til å få mer forståelse for homofili – Vår generasjon har vist seg å være mer villige til å akseptere homofili, og bra er det. Snart vil det være de fordomsfulle som blir sett ned på, og ikke de homofile!

    -Kamilla 18-

  145. Hva er forskjellen med 2 homofile elle 2 heterofile ?
    Personlig kan jeg holde dama og kysse henne offentlighet men resten tar jeg hjemme.
    At gamle ikke tolererer dette er noe vi bare må leve med, de gamle har bestandig funnet noe de ikke liker og det kommer sikkert vi og til å gjøre når det er vår tid.
    Vi må huske verden har forandret seg fort.
    Det er ikke lett å like noe man ikke vet hva er.
    Men dere som virkelig bruker mye energi på å hate homofile, dere er vel de som sliter mest her.
    Skall man virkelig hate noe bør man jo ha et forhold til det man hater, jeg kan jo ikke bare si jeg hater alle gamle for min mormor er ei drittkjering (noe hun ikke er )
    Bor det en liten homo i dere ??
    Å når dere i tillegg begynner med det at homoer går i skinnbukser, parader osv dere forstår ikke mye! De fleste homofile er vanlige ikke skruller ?
    Dere som bærer på så mye hat har en sykdom som dere kan få hjelp til av helsevesenet.
    Dere som er homofile kos dere og nyt livet

  146. jeg tror ikke på helvete, men når jeg ser noen av disse kommentarene, blir jeg overbevist om at det er nettopp dit mange av dere kommer til å komme.
    hvordan kan noen tro at det ok å kalle andre mennekser for parasitter? et foraktelig menneskesyn som aldri kommer til å slutte og sjokkere meg. slutt å omtale homofile som en gruppe med utskudd. hvor mange ganger skal jeg måtte rope: jeg er akkurat som deg! bare uten det foraktelige menneskesynet, selvfølgelig.

  147. Nå er det jo også slik i Norge at det finnes andre religioner enn bare kristendommen som har et enda krassere syn på homofili. Sett i et hypotetisk perspektiv- hvis vi får Sharia-lovgivning i Norge…da blir det slutt på veldig mye…

    😮

  148. denne siden er allerede ute på gaysir en plass for homofile … det vil si 35824 medlemmer kan lese det dere skriver .sterke reaksjoner her :

    Er det noe rart homofile begår selvmord…
    queer little me
    Akershus (19)
    (19.02.08 12:47) http://www.vgb.no/240
    denne artikkelen er allerede diskutert i en annen tråd, men har noen av dere tatt dere tid til å lese noen av kommentarene på den debatten?

    Jeg viste seriøst ikke at det fantes slike holdninger i Norge i dag. Nå har jeg insett hvor naiv jeg har vært.

    Jeg viste at det fantes folk som syntes homofili var ekkelt osv, men at folk i Norge faktiskt kan få seg til å si at homofile burde skytes, korsfestes osv, det skjønner jeg overhodet ikke.

    Hadde jeg lest dette da jeg var 13-14 år (nettop funnet ut om min legning) hadde jeg sitti med en kniv mot håndledde, noe jeg desverre gjorde alt for ofte. Den dag i dag går det ikke så langt, men jeg blir deppa av å lese dette. Så deppa at jeg virkelig ikke ser noe håp for framtiden lenger.

    At velutdannede mennesker kan ha slike meninger begriper jeg ikke.

    [1758435]
    Rampetramp
    Oslo (38)
    (19.02.08 12:54) 1. Menn som leier hverandre

    [1758440]
    En i Oslo
    Oslo (21)
    (19.02.08 12:57) (Red. 19.02.08 13:00) 2. Riiiight… Dette var da ikke så ille da.
    Det lyder som minoritets krise…

    Og hvis du tror at slike «uskyldige» holdninger som disse to eldre kvinnene var innehavere er det som finnes av negative homdninger mot homofile/lesbiske/bier/trans epersoner, (og oppdaget det først nå!!!) ja da er du ikke bare naiv, men smertelig naiv…

    [1758444]
    Draken 4 Taken
    Oslo (26)
    (19.02.08 12:58) (Red. 19.02.08 12:59) 3. Se på kommentarene nedenfor..

    [1758445]
    LeeT
    Oslo (19)
    (19.02.08 12:59) 4. Står jo masse positivt der også da. Snakker om å se det værste i ting.
    For lyst om dagen, for mørkt om natta, for kaldt om vintern og for varmt om sommern.

    [1758446]
    luring
    Oslo (41)
    (19.02.08 13:06) 5. Noen homoer er jo mer emo enn andre, dessverre. God bedring.

    [1758449]
    Stronger
    Hordaland (18)
    (19.02.08 13:08) 6. Kommentar fra Jan Roger Johansen (svar):
    Homofili er den største ulykke for vårt land og folk. Håper dette svineriet vil ta slutt, når folk får øynene opp for hva det fører til av forfall i vårt samfunn. Det var en som brukte ordet parsitt om homofile, det er det de er.

    FREKT …. omg …. Gjelder å heve hodet her …..

    [1758450]
    Kaffe
    Vestfold (21)
    (19.02.08 13:13) 7. Personlig vet jeg ikke hva «parsitt» er for noe.
    Uansett hadde jeg tenkt til å skrive et innlegg om det, men hva hjelper det.

    [1758454]
    evgis
    Oslo (41)
    (19.02.08 13:16) 8. Reality bites

    [1758455]
    LaFilleSublime
    Utlandet (17)
    (19.02.08 13:19) 9.
    Kaffe skrev 19.02.08 kl. 13:13
    Personlig vet jeg ikke hva «parsitt» er for noe.
    Uansett hadde jeg tenkt til å skrive et innlegg om det, men hva hjelper det.

    Det er iallefall ingen sammenheng mellom ordet «parasitt» og homofile.

    [1758458]
    handsomeguyz
    Oslo (30)
    (19.02.08 13:24) 10. folk er dumme i hodene sine, ikke noe annet.

  149. Får håpe at det aldri skjer…Da blir det vel masse sorte flekker rundt om i gatene…Burkaen blir vel siste skrik..:P

  150. Dårlig vits…ja om det var en vits da…?

    Synes det er flott at homofile menn og lesber leier hverandre. På lik linje synes jeg det er flott å se eldre som leier hverandre… Det er jo så søtt:)

  151. Om du setter homofili i samme bås som pedofili og zoofili så har du mistet noen fakta på veien.

    Pedofile misbruker barn, de voldtar barn. Barn som ikke har mulighet til å si nei.
    Zoofile misbruker dyr. Dyr har ikke mulighet til å si nei.

    Homofili forelsker seg i personer av samme kjønn. De knabber ikke folk og tvinger dem til å bli sammen med en. Homofile er sammen med andre som er homofile. De tiltrekkes av hverandre. Det er ingen som blir skadet i et slikt forhold.

    Homofile kan da få barn…

    Og ja, homofile er naturlige!

    ER DET SÅ JÆVLA VANSKELIG Å FORSTÅ?

  152. Slutt nå å si noe så dumt som at; «Hadde alle vært homofile ville menneskeheten dødd ut».

    Faktum er at ikke alle er homofile. Og det er ikke et kriterier som sier at alle må være det samme for at det skal være naturlig.

    Det er som å si at det ikke er naturlig å ha føflekker på ryggen eller krøllete hår.

  153. Lo godt da jeg leste i går i en bok jeg har kjøpt, som er rundt 100 år gammel, som omhandler bla. homofili. Der det står at de er perverse, syke, gale og bør sperres inne på galehus…Men lo ikke når jeg leser enkelte innlegg her som sier akkurat det samme som for 100 år siden. Bra noen av oss har kommet videre…

    Vi er alle Homo Sapiens

  154. Slike bøker er herlige å lese;)

    Vet at min mormor har en legebok fra 1950-tallet, hvor det stpr noe om homofili. Artig lesing.

  155. Kanskje ikke.

    De burde kanskje tenke seg litt om før de snakker…men de er vel vant med å ha det som før, så skal ikke klandre dem.

  156. Du seriøst?? Er det virkelig levende mennesker som har skrevet alle disse faaantastiske kommentarene om sykdom og skam og dødsstraff…og satan vet hva mer de måtte mene om kjærligheten…

    Jeg skjønner ikke problemet engang…? At denne diskusjonen i det hele tatt eksisterer, er absurd i mitt hode. Sorry, sikkert jeg som er FOR tolerant i denne vidunderlige verdenen.. 🙂

  157. Er det mulig????
    Er full av forundring over alle disse kommentarene….
    Blir seriøst oppgitt over at så mange mener så intenst og så mye, om en så uvesentlig ting!
    Hva slags rolle spiller det for meg om naboen, kollegaen, tanta mi eller unga mine er homofile eller hetrofile egentlig? Altså bortsett fra det faktum at de (som denne kommentarrekken viser) blir møtt av en stor del av samfunnet på denne elendige måten!
    Jeg skjønner det bare ikke!!! De fleste av dere ser nyhetene hver dag, om store deler av verden som sulter i hjel, unger som er i krig! Uskyldige mennesker som blir skadet og drept fordi de tilfeldigvis er født i en annen del av verden enn deg og meg!!! Hisser dere dere opp??? Blir dere provosert og kokende innvendig?
    Jeg bare lurer. For hvis det at noen mennesker på jorda velger å elske andre mennesker av sitt eget kjønn, i steden for mennesker av det andre kjønnet, kan gjøre dere så utrolig forbanna……
    Skam dere!
    Det spiller da for pokker ingen rolle! Finn på noe annet, engasjer dere i noe som har betydning! Noe som kan gjøre verden til et bedre sted. Bruk ihvertfall ikke tid og engasjement på å gjøre livet vanskelig for andre!
    Det største problemet er IKKE at det finnes for mange på denne jorden som elsker hverandre! Snarer det motsatte!
    La oss for himmelens skyld ikke henge oss opp i om de som elsker hverandre er i «riktig» kombinasjon kjønnsmessig!!!

  158. Dette er bare til å grine av!
    Herre Gud, Er det rart at det er kø i psykiatrien når denne gjengen med folk som påstår at de ikke er homofobe eller rasister får lov å skrive disse innleggene som er så helt ute på jorde!

    Jeg er homo
    Jeg er hetro
    Jeg er lesbisk
    Jeg er nemelig meg

  159. Jeg syns mennesker generelt er ekle!
    Kan dere ikke slutte med å gå rundt å være ekle og heller holde dere hjemme???!??

    Eller skal vi kanskje prøve å leve sammen uansett hvordan legning / hudfarge / osv. osv. vi har?

    Kan ikke alle bare være venner? 🙂

  160. Kommentarene her overasker meg ikke mye. Jeg er homofil og har møtt utrolig mye fordommer og hat hele livet. Jeg kom ut av skapet når jeg var 20, men ble møtt av så mye drittslengning og hat etter det. Jeg bodde i en liten bygd, der alle visste hvem alle var. Jeg ble nødt å flytte vekk derifra, folk omkring gjorde alt de kunne for å være jævlige mot meg. De fleste var selvsagt så pysete at de ikke gjorde det direkte. En morgen kom jeg ut og så at dekkene på bilen var punktert, og flere ganger senere fant jeg strategisk plassert knuste flasker bak hjulene. Hærverk på leiligheten min skjedde flere ganger.

    Ute på byen har jeg vært hele 3 ganger i mitt liv, jeg gikk sammen med en gutt en gang, holdt ikke hender engang, og fikk slengt trusler om bank fordi jeg var en «ekkel homse» Fordi vi kom ut av et homo-sted (gamle Castro i oslo) Jeg følte meg aldri trygg i oslo, var redd for alle disse fordomsfylte hetro kristne folka som absolutt skal «frelse» verden for homofile.

    Jeg har nå krøpet tilbake i skapet, er så dybt inni skapet at jeg nærmer meg Narnia. Tør knapt å gå ut mer, ingen her jeg bor nå vet jeg er homofil, og slik skal det bli. Jeg sliter med store psykologiske plager på grunn av disse såkalte «rene og opplyste» folka.

    Så til alle dere som mener at homofili er en sykdom og at vi er «urene» (et mer religiøst ord skal du vel lete lenge etter) og bør drepes osv. Takk så mye for å ødlegge livet til altfor mange. Prøv å leve et liv der alle hater deg og ønsker deg død. Eller bare vil banke deg og sørge for at du har det mest mulig jævlig for så lenge som mulig.

  161. Det er én spesiell ting som slår meg når jeg leser innleggene over, og ja, jeg har lest samtlige. De som fordømmer homofile til helvetes varmeste strøk har flerfoldige skrivefeil i sine innlegg, de som derimot er positive til homofile har særdeles få, om noen, skrivefeil i det hele tatt.

    Dette får meg til å tro at det er en sannhet i det som er sagt vedrørende saken. Dem med lavere utdannelse har større fordommer enn dem med høyere utdannelse. Jeg skal driste meg til å kaste inn et tilskudd om at IQ også gjerne er en faktor som man bør sjekke nærmere.

    Jeg er selv ikke homofil, men jeg har flere nære kamerater som er det. Helt uproblematisk. Vi diskuterer over en lav sko både det ene og det andre. Vi inviterer hverandre med ektefeller/partnere/samboere  /kjærester til fester og middager, og har det skikkelig morsomt sammen.

    I min tidlige ungdom hadde jeg ikke samme syn på saken som jeg har nå, det skal jeg innrømme, men etter at min bestekamerat kom til meg da vi begge var 15 år å fortalte om sin legning, måtte jeg revidere mitt syn på saken. Jeg hadde gått glipp av mye her i livet om jeg ikke hadde vært villig til å innse at min tidligere tankegang var feil.

    Jeg syns det er flott at de står på, at de markerer sine synspunkter, at de ikke lar seg tråkke på og at de vil gjøre loven lik for alle uansett kjønnspreferensialitet.

    Jeg er far til to, og min ektefelle og jeg har skrevet testamente i tilfelle vi skulle gå bort. Her har vi gjort klart at vi ønsker at min homofile barndomskamerat overtar omsorgen for våre barn. Jeg kan ikke tenke meg noen bedre omsorgsperson for de små dersom noe skulle tilkomme oss.

  162. Jeg er en 29 årig mann, er i full jobb med å rehabilitere rusmisbrukere, har bikkje, betaler husleien min hver måned og plukker til og med opp rusk og rask fra gaten og kaster det i en søppeldunk i nærheten… Og så finnes det noen som tenker på meg som en belastning for samfunnet?

    Manglende kunnskap er en belastning for menneskeheten – men you know what? Det er derfor vi trenger solidaritet!
    Og når vi snakker om legning: er homoseksualitet bare EN ting? Det finnes sikkert en haug av heterofile som digger mange rare former for sex. Who cares så lenge det ikke er skadelig?

    Jeg er altså homofil, og jeg leier i utgangspunktet ikke offentlig. Det er vel stort sett bare når jeg evt leier en annen mann at andre kan tydelig se at jeg er homo. Jeg skjønner at noen synes det er ekkelt å se to menn kysse, men skal jeg begynne å nistirre på heterofile par som gjør det? Kanskje rope «fittepuler» til dem?

    Folk som tror det er deres rett til å få andre til å føle seg så lite lever faktisk både i feil verdensdel og århundre, og det var slike folk som muliggjorde slaveri, KKK og holocaust. Det verste av alt er at mange av dem er nettopp stolte av det. Dumt vi ikke har dødsstraff for slike umenneskelige holdninger og handlinger.

  163. Spørs om de hadde skiftet mening fordi om et barnebarn hadde vist seg å være homofil. Men kan jo hende at de hadde fått et litt annet syn på det, da det ikke hadde blitt så ukjent.

  164. Vanskelig å skjønne ja, ekstremt vanskelig.

    Jeg er kvinne, og jeg bare elsker andre kvinner! Og det er DIGG!!!!

    😉

  165. Folk skal få synes hva de vil.

    Men det er en del her som jeg reagerer på selv, blant annet hvor enkelte hevder at homofili er en sykdom. Det er for dumt. Man bør kunne klare å holde et saklig nivå.

    Blir for barnehageaktig å kalle det en hjerneskade, sykdom, synd, unormalt, ekkelt, stygt, perverst, kvalmt…

  166. Kjære alle dere homofile,jeg har nå lest alle innleggene siden jeg skrev i går,jeg er sjokka over det dere «så kalt normale skriver,helt forferdelig om deres medmennesker,er det noen det er noe galt med, ja da er det faen meg dere,tenk å dømme sine medmennesker sånn.
    Jeg har en datter som er lespisk,aldrig,ikke et sekund har jeg tengt det er noe galt med det,jeg er lykkelig for at hun får oppleve det som for henne er kjærligheten,det samme hadde det vert om det var min sønn.
    Jeg vil forsvare litt noen av dem som er eldre en meg(54)jeg snakket litt om dette på jobb i dag,jobber med eldre,det er nok mange som kjenner noen homofile,har noen i fam osv,da endrer dem syn,da er det plutselig veldig godtatt,hihi.
    Til slutt vil jeg ønske dere alle homofile lykke til,sats på kjærligheten,lær dere å overhøre dem verste kommentarene fra uvitende mennesker,dem vet bare ikke bedre.Alle gode ønsker for fremtiden fra mamma.Klem

  167. Er helt klart mulig…

    Men de homofilie vil helt sikkert ikke slutte å gå hånd i hånd, selv om det til tider kommer slike krasse kommentarer som det har gjort her.

  168. Jeg synes nå det er nokså normalt å være homofil.

    Homoparaden er bare én gang i året, så det burde alle tåle. Litt gøy må man da kunne unne seg.

    Holde legningen for oss selv…hm…tja…da mp jeg nesten låse meg inne da…KJEDELIG!

  169. Jævlig at de homofile kan…Hva er det de homofile kan?

    Det er da ikke så mange homofile. Det har vel ikke vært noen endringer i antall homofile gjennom tidene, det eneste som har skjedd er at flere har kommet ut av skapet. De er litt mer synlige.

    Homofili må da være naturlig, da naturen har skapt oss…

  170. Tror det er mange som vet at homofile/lesbiske har barn, men at de fortrenger det så godt som de kan. Og det mobbe-greiene er vel det siste halmstrået de har for å ha en grunn til å være mot at homofile/lesbiske skal få ha barn.

    Takk for et informativt innlegg Helge:)

  171. Det som er gøy med hele diskusjonen, er vel at de gutta som er homofobe sikkert tenner på å se to jenter kline og ha seg med hverandre og sikkert dør etter at kjæresten/kona skal ta med ei venninne hjem og kose seg med litt dildoer.

  172. Det er mange av dem, at jenter er sammen med jenter er bare så søtt og sexy…Men er vel pornoen som er årsaken til det…?

  173. Slik som du beskriver det med heisen får meg til å tenke på angst… Men jeg er ikke psykolog, så jeg skal ikke gi noen diagnose.

    Hva har det å bety hva et annet menneske tenker om deg? Du tenker vel mye rart når du ser noen…f.eks. damer..?

  174. Ja, det er trist at man ikke tør å være seg selv.

    Skal ærlig innrømme at jeg er av de som ikke tør å være meg selv, og det liker jeg ikke.

  175. Helt enig!

    Det er greit å synes at homofili er ekketl og alt det der, men det går også an å tenke seg om noen ganger. Hadde man sagt det samme om folk med en annen hudfarge hadde det blitt ropt rasisme med en gang.

  176. Så, nå har jeg lest mange flotte, og ikke fult så flotte innlegg til denne tråden igjen. Mange nye siden jeg skrev i går.

    Jeg har selv en bror som er homo og har aldri en gang tenkt på at det er noe galt med det. For det er det jo ikke? Men det ser slett ikke ut til at alle her har oppfattet det. Ikke sikkert at det er deres egen feil, kan være både foreldre, kamerater å ikke minst lærere som har vært med å påvirke der. Ja, til og med lærere. En lærer på skolen min (går på ungdomskolen) er faktisk slik. Har ikke hatt han mange timer, men hadde han som vikar i et par timer da vi var i kappittle om Sexualitet og Samliv i KRL. Han var ikke redd for å skjule sine meninger om homofili, men siden han var en lærer, og jeg har dårlig erfaring med å si i mot lærere, lot jeg være, enda jeg nesten kokte. Desuten er holdiningen til homser litt negativ på skolen min desverre, men det håper jeg folk for litt flere og mere positive tanker om når de blir litt gammlere.

    Må jo nok en gang si at dette var et JÆVLIG bra innlegg Min verden 🙂 Et av mange. Fortsett slik!
    /Simen

  177. Trist at lærere, som tross alt er forbilder og viktige personer for ungdommen, har et slikt syn på homofili.
    Har selv hatt noen slike da jeg gikk på skolen… Ikke noe gøy i det hele tatt.

    Tusen takk for kommentarene, Simen:) Ha en flott dag!

  178. På barneskolen hadde vi en lærerinne som sa: «Altså, disse homsene kan si hva de vil, men homofili er jo IKKE normalt!» Sikkert ingen andre fra klassen min som husker det engang, men jeg vil aldri glemme det. Må forresten nevne at flere av disse innleggene bør fjernes. Trodde det var mennesker som kunne legge inn saklige synspunkter her? Dette ligner mer en dyrehage.

  179. Det er noen av kommentarene her som er på kanten, men jeg har valgt å ikke slette noen kommentarer enda. Det fordi jeg vil vise hva som skrives, og for å kunne selv kommentere de.

  180. Sjekk ut Aftenpostens diskusjonsside for ungdom, «Si ;D» i morgen! Mitt innlegg kommer på trykk som hovedinnlegget og handler om det vi diskuterer her, nemlig homofili. Oppfordrer alle til å lese det!

    -Ung, glad og homo:)

  181. #174: Ja, homofili er en biologisk sak, men å kalle det en «deffekt» og sammenligne det med en sykdom er rett og slett enormt krenkende og vitner om total mangel på sosiale antenner. Jeg har en biologisk «deffekt» i form av en misformet tånegl; burde jeg derfor sette meg i et skap og finne frem sokker? Burde jeg utestenges fra strender, svømmehaller, karate, o.l. ?

    Du er god til å provosere, det skal du ha…

Leave a reply to AEN Avbryt svar