Nytt fengsel til utlendingene

I Halden har man nettopp åpnet et flunkende nytt fengsel. Fengselet er så fint at de innsatte ser på det som et hotell. De fleste av de innsatte, så mange som sju av ti, er utlendinger.

Disse utlendingene, som har forbrudt seg på Norsk lov, får «straff» i form av hotellrom med flatskjerm, eget bad og aktiviteter. Litt av en straff ja. Er det rart at disse utlendingene begår lovbrudd? Selvsagt ikke. Som takk får de tak over hodet, mat på bordet, underholdning og sosial kontakt, kosing og dulling. Ikke verst! Godt jobba!

De aller fleste mener nok at de som bryter loven trenger en straff. Straffen skal svi, viss ikke er det ikke noen vits i å ha straff. Da kan man legge ned fengslene, la de eldre flytte inn dit og bli skikkelig dullet med. Forbryterne kan heller få et klapp på skuldra neste gang de voldtar, dreper og stjeler. Men nei da, man bruker mange ressurser og penger på å lage flotte fengsel, som oser av luksus, og som nesten gjør at undertegnende kunne tenkt seg en tur innenfor murene.

Skal man straffe dem, så kan man sende dem til sykehjemmene rundt omkring. La dem bo på dobbeltrom, få tørre skiver til frokost og kvelds, den samme smakløse middagen, og bleier på. Gjerne også helt likt undertøy, og ikke minst dusj kun én gang i uken. Ikke noe særlig besøk heller, og den eneste gleden for dagen er den vaffelbiten med en desj syltetøy man får til kaffien.

Reklamer

62 tanker på “Nytt fengsel til utlendingene

  1. Helt enig i denne artikkelen. Det er helt forkastelig hvordan kriminelle blir behandlet, og hvordan eldre, som har bygget opp grunnlaget for vår velstand, blir behandlet.

  2. Det er helt for jævlig, snillismen har tatt helt overhånd i dette landet. Allikevel stemmer saueflokken inn disse rødgrønne svikerne gang etter gang. Fy faen, jeg blir kvalm.

  3. All sutringen tiltross: hva er deres forslag til å gjøre folk av disse kriminelle? All erfaring, uansett hvordan fengselet ser ut eller er fylt av fasiliteter, fører ikke fengselsstraff til at kriminelle slutter å være kriminelle.

    Hva foreslår dere? Ei kule til hver straks de er innenfor portene? Hvis dere ikke har noen bedre forslag, så klapp igjen fremfor å klage.

    PP

  4. De burde heller vært plassert på et av de kommunalt drevne syke og aldershjemmene så kunne våre kjære gamle få overta hotellfengslet og oppvartingen der som er hundre ganger bedre enn slik de gamle må leve i offentlig pleie!

  5. De sier at fengselet i Halden skal være ett fengsel for norske statsborgere som skal ut i samfunnet / arbeid etter endt soning! Likevel sitter det ca 70% utenlandske der, som skal sendes ut av landet.. Hvorfor da ikke la de sitte i et annet fengsel, og la de som skal «rehabeliteres» komme til Halden Fengsel?
    Enig i det aller fleste kommentarene her! Kvalm er ordet!

  6. Så målet er altså å straffe lovbrytere hardest mulig, ikke å få dem tilbake til samfundet i best mulig forfatning? Om man, selv om det høres vilt ut, skal ta reelle resultater av ulike typer kriminalomsorg inn i vurderingen, så er det jo liten tvil om at slik det gjøres i Norge fungerer meget bra – og langt, langt bedre enn i land der man skal «staffes» hardest mulig.

  7. Jo, klart det PerSpellemann.. Men det må da finnes en grense? Og når tilbudet og «omsorgen» til de som har begått en kriminell handling er milevis bedre enn den til de eldre som har jobbet og tjent landet vårt hele livet o.l., ja da blir det litt for feil for min del! Gratis studietilbud får de og?
    Men som jeg skrev tidligere, det værste for meg er at det har allerede blitt ett hotell for utenlandske kriminelle som ikke en gang skal være her!

  8. Bare tull og tøv at de kriminelle blir mindre kriminelle etter et opphold i et luksusfengsel.
    Fengselstilværelsen er ikke noe å frykte for de kriminelle, spesielt ikke for de som kommer fra utlandet..

  9. Er det bare jeg som blir trist av å lese sånne artikler?
    syns at dette er rett og slett SKAMMERLIG for Norge.
    Sistgang jeg kjekket så mener jeg at man skulle bli straffet for «ugang» man gjor, men dette ser/er ikke straff!
    Dette er jo et SPA for voltektsmen som voldtar noen sin datter for faen!!!!
    VÆR SÅ SNILL OG SI MEG AT DET ER IKKE BARE JEG SOM SER GALSKAPET!

  10. Snakket med en bekjent her om dagen. Hadde ikke sett fyren på en stund, så jeg spurte han hvor han hadde gjort av seg i det siste. «Å, bare vært et par måneder i fengsel, jeg.» var svaret jeg fikk. Det synes jeg egentlig oppsummerer hvor feilslått kriminalomsorgen er.

  11. Det er for jævlig,7 av 10 er svartinger,da ser vi hva den norske regjering har gjort for landet vært,slipper inn den værste dritten man kan finne!!Hva med og sende dem rett hjem,så kan de sone i hjemlandet sitt,og la staten her betale regninga,det er vel kanskje en tiendedel av prisen her,pr døgn?!Når sotrør som kommer til landet bedriver innbrudd,ran,tyverier,og annen vinningskriminalitet mens de bor på asyl,og attpåtil for opphold,de er det vel på tide og skifte ut regjeringen!!Degoser som har fætt opphold på humanitert grunnlag,flyktningestatus,og annet burde blitt fratatt borgerskapet,og blitt sendt hjem til møkkahullet de kom fra!Det er slik,de fleste som er politisk forfulgt i dette landet,de er noen bløffmakere,de reiser jo hjem på ferie,etter de har fått fast opphold her,finner det meget merkelig,for hadde de vært politisk forfulgt,så tror jeg de som var etter dem,hadde gitt faen i om de hadde norsk statsborgerskap,de hadde nok kverka svina uansett!!Tror nok de fleste som kommer hit er svindlere,folk som hvet og utnytte systemet,der er jungelexpressen meget godt utviklet,de ringer og forteller hva de skal si,til hverandre,jævla frekke drittsekker!!

    Få renset opp i Norge,få dritten ut!!!

  12. utlandingene renser jo norge haha vi får halalmat i fengsel,og kinosal,som vi kan bruke hver lørdag.biljard,bordtennis,treningsrom,befe 4 ganger om dagen hahaha..ja noen må jo bruke oljepenga…..tom fengslene har vi tatt over.nordmenn jobber kun for oss hahaha…mangler toppløse blondiner hahaha…

  13. Til professoren.

    Det er en effektiv løsning på å få utlendingene UT av norske fengsler og holde dem ute, det er å inngå avtaler med landene de kommer fra, om at norge betaler en sum for å holde dem innesperret i fengsler i landene de kommer fra. Samt at vedkommende blir registrert med fingeravtrykk og DNA-profil og nektet adgang til riket de neste 40 årene.

    Vi har nok kriminelle i landet som det er, vi trenger IKKE importere flere, skulle bare ønske at sosialistene sluttet å se på dem som stemmekveg og se dem som det de virkelig er, parasitter på det norske samfunnet.

  14. Vel… Det er jo ikke bare fengslene som er skammelige her i Norge, straffene er i mine øyne verre. Dreper du noen her i Norge kan du risikere 3 år i luksusfengsel. Og gjerne ikke 3 år heller ettersom man kommer ut på prøvetid. Jeg tenker slik at det ikke er rart at det er så stort flertall utlendinger i fengslene i Norge. I hjemlandet sitt bor de kanskje i små skur av hus, har ikke en dritt penger osv, så kommer de til Norge og får snylte på skattepengene våre og luksusrom i fengsel med muligheter for utdanning. Jeg vet hva jeg ville gjort iallefall.

  15. fleste som sitter inne er usyldige dømt av norske rastiske dommere. vi driver jo kun kjøp og salg. vi skaffer jo bare det nordmenn vil ha.og blir vi tatt,ja da er vi på ferie…bare forestill dere norge uten utlendinger? ja det er vi som skaper arbeidsplasser,uten oss er dere gjeng sauer.vi som har lært dere alt det dere er idag. drar vi er dere ferdi! halvpartenav nordmenn vil dø pga mangel på leger,mat taxi kebab,bilindustri,sp bmw,tenk dere liv uten dop? og smuglerøyk.og ikke minst sosoalen,tenk dere hvor mange,som blir arbeidsledige.vi har rett slett skapt dere,dere sauer bør takke oss,for å bygd landet deres.enda ett ræva fengsel har vi bygd. neste bli oprabygget. OG HAR DERE NOE IMOT OSS,SÅ BARE FLYTT FRA NORGE. VI HAR KOMMET FOR Å BLI!!!!

  16. Så sykt enig med deg! På tide å våkne opp og stemme på noen andre en sosialistene, stakkars de gamle som har gjort en innsats for dette landet!! De skulle fått vært på luksus fengslene og de kriminelle på gamlehjem!!!

  17. Til lommemannen, nei dere lager ikke arbeidsplasser dere tar de! og dere blir ikke rasistisk dømt, for du skjønner det at norge er ikke rasistisk mot de som kommer fra andre land, de er rasistisk mot de som kommer her i fra!!!

    La oss ta foreksempel:
    Siden 1990 har over 100 nordmenn blitt drept av innvandrere.
    Det er flere falne enn kompani Linge hadde under siste verdenskrig.
    Politiet hevder de har kontroll.
    Til sammenlikning har nordmann drept ÉN innvandrer siden 1945!
    Holmlia 27. januar 2001…
    Benjamin Hermansen ble stukket til døde.
    Seks dager senere går 40.000 i tog mot rasisme.
    Gjerningsmennene dømmes til fengsel i 15 og 16 år
    Natt til 1. november 1998 blir Rune Berg lett offer for en gjeng av fremmed opprinnelse.
    Hovedmannen var tilbake i Oslo-gatene før det var gått tre år.
    Ingen gikk i tog mot rasisme…
    Og Rune er ikke alene…

    Innavndrere får mer penger av staten, og masse drit som vi nordmenn ikke får!! Du skjønner det at selv om noen sier nei til en som kommer av et annet land er ikke det rasistisk. Og for å ikke snakke om at hvis en mørk sier til en du er så dum, jævla blondine, så reagerer ingen men om noen sier jævla svarting da reagerer alle, begge tingene er like rase preget, som er alt rasisme er om. ikke bare når hvite gjør ting mot mørke!!!!

  18. Haha, vi hadde død uten kebab ja, tror heller vi dør med kebaber jeg, usunn mat nummer 1!! og ja herregud ka skulle vi gjort med alle pengene vi sparte ved å ta BUSS? og uansett jeg ville aldri under noen omstendigheter blitt opperert eller noe i den dur av en som ikke snakker rent norsk, eller engelsk. Ja tenk et liv uten dop, ka i helvete håper du ikke er seriøs, hadde det ikke fantes do i dette landet ja då hadde dette vært et bra land! Og dåkkar skaper ikke noen jobber, jeg har aldri sett en normann jobbe i en kebab sjape, så der lager dere ikke jobb til oss, ja hva jobber er det dere egentlig lager til oss? Og la oss være ærlige uten OSS nordmenn hadde dåkkar utlendinger fremdeles levd i middelalderen eller mange gjør jo det enda, tvinger kjerringene til å gå med jævla telt over seg, nekter de ting, SKAM DÅKKAR!!! Jeg vet om en liten jente der foreldrene var muslimsk, hun gikk faktisk ikke med et telt, men så hadde de bading på skolen og hun var ani en anne gutt, faren barberte håret av hun, og tok på hun et skaut!! Det sier litt om hvor jævlig tilbakestående mange innvandrere er. Og ja nå snakker jeg om innvandrere som muslimer men 90% av de er jo det, men all respekt til de som er kommet her for å gjøre en innsats for dette landet!!!
    Beklager at eg skriver i dialekt så håper dåkkar forstår 🙂

  19. hilde,det du skriver er bare svada. har nordmenn bltt drept av utlendinger?? hvorfor skriver du ikke hvorfor de er drept?hva med alle krigene norge deltar i og dreper små barn. dere i vesten har drept mest usyldige . gå les historiebøkene .din korhåretelilleblondine.og hva får innnvandrere mer av sosialen?? nav har sine faste normer ,som alle får. ulendingene får fortere hjelp,det er jeg helt enig . men de får mer enn dere nordmenn,er bare tull!!vi drekker ikke alc for alle penga vi får av nav.vi kjøper bil,og går i fine klær. mens dere drekker opp,og trur vi får mer penger.selv har jeg aldri tatt imot noe form for sosialhjelp,men har jobbet litt,som tolk.og sett hvordan de som jobber på nav,behandle folk som dyr.alle folk vil leve et normalt liv,hus bil båt hytte. men får ikke jobb,ja da er veien til kriminalitet ganske kort.sp med de lave strafferammene her i norge.ikke alt er utlendingene har ikke skylda i alt det negative her i norge.

  20. catrine. fedrene dine som bor i spania,og gjør ingen nytte.ja de burde vi kastet ut av spania. eller de 5 mill nordmenn som vandret ut til usa. dere er jo største utvanderne i verden..OG KEBAB ER GOD SNADDER MAT.rullekebab

  21. For noen dager siden satte jeg følgene i «Hva tenker du på» boksen til Facebook.

    La de gamle settes i fengsel og de kriminelle på pleiehjem! De gamle vil da få varm mat, tilgang til bad, hobbyer og gå tur. Ingen vil rane dem og de får penger istedet for å betale for seg!! De kriminelle kan få kald mat, ingen penger, være helt alene, bli slukket lyset for kl 20:00 og få dusje 1 gang i uka! (kopier denne å se hvor langt den går;))))

  22. ja si meg tom. hvor faen er ungene til norske gamlingene. hvorfor er de alene uten mat??hvorfor tar dere nordmenn ikke vare på deres fedre??ikke en eneste gammal svaring på gamlehjem..dere har mye å lære….

  23. For det første ingen av mine forfedre av meg bor i spania. og de som flyttet til usa, ja så då, usa er liksom et land, som skal være mulighetens land, der alle kan komme. var værtfall sånn når de flyttet dit! ja smak er noe annet en hva som faktisk er godt for deg, nå har det seg slik at for at arten menneske skulle overleve var vi nødt å like fett, uten det hadde vi ikke fått lagret energi osv, men nå har vi nok av mat og trenger derfor ikke så mye fett lenger, fett er rett og slett vår fiende…

  24. Lommemannen: Hilde sier ting mer riktig enn deg for å si det sånn, men jeg skal ikke si at du tar helt feil.
    Mange innvandrere har blitt tatt inn i Norge for å ta jobber som f.eks. offentlig transport. Så Norge har tatt dem med fra hjemlandene, og gitt dem jobber.
    Og det kan, og bør dere være takknemlige for. Om «vi» ikke hadde latt dere komme inn i norge, hadde dere aldri hatt de jobbene dere har. Dere hadde satt fast de stedene dere flykter fra!
    Rasisme er ikke direkte ulovlig, men det er en sterkt mislikt ting. Men å drepe, og mishandle er strengt ulovlig. Mange innvandrere respekterer ikke norske lover godt nok, og hadde «dere» gjort det, ville det vært mindre rasisme. Det er en ond sirkel! Om dere har kommet for å bli, får dere ta å respektere landet! Hvis ikke vil det en dag komme noen med makt og vilje nok til å tvinge dere hjem dit dere kom fra! Vi har nok leger, bilindustri, mat og bmw uten dere. Og vi overlever LENGE uten kebab, smuglerrøyk og dop. Det er ikke dere som har bygd landet vårt. Vi lar dere komme hit og være en del av det. Vi har ikke i det hele tatt blitt skapt av dere! Den norske stat har gitt dere jobber, tak over hodet og utdanning! Jeg har ingen ting imot innvandrere, men mye av «påstandene» og «argumentene» dine er helt feil. Selvsagt har ikke innvandrere skyld i alt, ikke i det hele tatt. Men noen innvandrere har skyld i litt for mye. Om dere vil leve ett normalt liv, og et liv uten rasisme så får dere holde barna deres unna gjenger og kriminalitet. Bare vær obs.

  25. Det som er ment er at når en nordmann dreper en innvandrer er det rasistisk uansett opprinnelig grunn men når en innvandrer dreper en nordmann så er det ikke rasistisk… Og Ja den gang da, i middeladeren drepte vi nok mange, det på stor grunn av religion, kristendommen, men ikke i disse dager, nå er det de muslimene som dreper mest, du kan på en måte se det slik, for en god stund siden var de kristne et sted i utviklingen nå er muslimene komt så langt! Du kan ikke si at alle nordmenn er alkoholikere det blir feil, men jo innvandrere får mer penger, det er ikke noe å diskutere på. enkelte av de får penger or å gå på skole, og snakker ikke om stipend… er et sted i norge som til og med gir penger til innvandrerne sånn at de skal få lappen, de betaler ikke hele lappen men…
    Ja akuratt vi skulle hatt strengere straffer, jeg er selv mot veldig mye av hvordan ting skjer her i norge, altså at det er rødgrønn regjering osv.. deres feil egentlig alt då…

    Har du noen gang tenkt deg at ikke alle kan ta vare på fedrene sine? De som er på gamle hjem er de som trenger medisinsk hjelp, ikke alle nordmenn greier å gi slik hjelp til de. Her har vi veldig høy levealder og det kommer nok av denne medisinske hjelpen litt av det værtfall, så hadde vi gjort som mange i de andre landene, latt de være hjemme, så hadde nok levealderen sunket litt, det de trenger er å få det bedre, skattepengene våre burde gått mer til de i steden for til slike fengsler!!!

  26. helt enig. mye av dette kan vi takke kristin halvorsen for, send dem til hjelandet for å sone, og de kan gjerne få med seg erik solheim med noen milliarder i lommen

  27. Fra http://www.nrk.no/nyheter/norge/1.7106020:

    «Og selv om de ikke kan få med seg et norsk fagbrev hjem, synes utlendingene NRK fikk snakke med at Halden er det beste de har vært i.

    – Det er veldig fint, alt er nytt og alle har bra rom med toalett og dusj, sier en av de innsatte.

    – Det er som et hotell, sier en annen.»

    Hvorfor skal kjeltringene ha slik luksus som flislagt bad og flatskjerm-TV? Jeg har aldri blitt straffa, om man ser bort fra et par parkeringsbøter. Jeg er ikke engang sikker på hva en flatskjerm-TV er og hva som er så bra med det. Jeg har ikke kunnet se TV på «normal» måte siden den analoge TV-senderen ble slukka 3/11 2009, da jeg ikke synes jeg kan ta meg råd til å få tilgang til digital-TV. Denne vinteren har vært den kaldeste og verste jeg har opplevd. Jeg kan selfølgelig se nett-TV, men TV2 Sumo koster kr 99 per måned. Lyden eller bildet er i mange tilfeller dårlig eller helt borte. Man får ikke tekst-TV på nett-TV, og det er mange som snakker rare dialekter som jeg har problemer med å forstå – som hun der Linn Hege på Farmen. Vel, jeg skal nok forstå det meste; men hørselen min er ikke hva den en gang var.

    23/2 i år var angivelig den kaldeste dagen i Trøndelag på 52 år. Her jeg bor nå har jeg bodd siden slutten av 1999. Først i slutten av 2004 ble den første av husveggene isolert. Den siste veggen ble isolert i 2007 – samtidig ble det siste av vinduene fra da huset ble bygget i 1956 skifta ut.

    Garasjen mangler port, så bilen blir fort dekt av snø. Noen år hadde jeg en varmtvannstank som romma 5 liter – noen måneder hadde jeg ikke varmtvannstank som funksjonerte i det hele tatt. Først tidlig i 2008 fikk jeg installert dusj, men varmtvannstanken rommer bare 29 liter; så det blir ikke akkurat langvarige dusjer. Tidligere måtte jeg stå i garasjen og tømme ei bøtte vann over meg når jeg skulle dusje uten å dra hjemmefra først.

    Når jeg først skal dusje, er gjerne mye av varmtvannet brukt opp til å vaske hender og gulv i forbindelse med støvtørking og støvsuging samt andre oppgaver. Å bruke såpe er bare å glemme – de rekker jeg ikke å vaske av. Selv 50 liter ville vært i minste laget. Dusjkabinettet er plassert på soverommet, som (selvfølgelig) ikke er konstruert som våtrom. Malinga på veggene løsner.

    Pga. sikringskursen (10 ampér) kan jeg bare bruke ca. 2.500 W av gangen i boligen, slik at jeg må slå av varmtvannstanken eller panelovnen på kjøkkenet om jeg skal bruke mikrobølgeovnen, vannkokeren, oppvaskmaskina eller brødristeren. Komfyren har egen sikringskurs, men den får som regel stå i fred.

    Her er det verken skikkelig baderom, loft, kjeller eller garasje. Gjesterommet mangler oppvarmingsmuligheter og kan knapt brukes som oppbevaringsrom. Vinterstid er kjøkkenet gjerne fullt av klær og sko som må varmes og tørkes. I vinter var det tidvis is på veggene, vinduet, døra og gulvet i yttergangen. Ja – så sent som i februar observerte jeg is på innsida av vinduene i stua og kjøkkenet. Kjelleren har en gjennomsnittlig høyde på ca. 1 meter – den er mørk og skitten. Løftet er like lavt, og der trengs stige eller gardintrapp for å komme opp og ned; men der er det i det minste montert ei lampe.

    I januar brukte jeg strøm og ved for ca. 3.000 kroner, selv om jeg verken har vaskemaskin eller tørketrommel, og det er jeg sjelden bruker oppvaskmaskina eller støvsugeren, eller dusjer. Likevel frøs jeg nesten hele tida, bortsett fra da jeg sov – selv om jeg satt med jakke og lue på inne. Da jeg kom hjem etter julefeiringa viste termometeret i et hjørne av stua 4,5 grader. Plussgrader, riktignok – men likevel var vannet i springen frosset. Veden hopper ikke inn i ovnen av seg selv. Jeg har iblant fått inntrykk av at det kommer mer røyk fra ovnen ut i stua enn opp gjennom skorstenen – mens det motsatte iblant ser ut til å gjelde for varmen. Det blir å sove påkledd på den korte og smale sofaen, slik at klærne er fuktige av svette når man våkner. Da blir det ekstra kaldt å gå ut, og her er det fremdeles utedass – dette er ikke et fengsel, må vite! I midten av februar viste det samme termometeret 10,5 grader etter at jeg hadde vært hjemmefra drøyt et døgn, og vannet var frosset igjen. I sept.-des. var vannet borte seks ganger pga. brudd på vannledningen pga. dårlig vedlikehold. Å vaske seg med kaldt vann fra flasker, eller med snø; er ikke akkurat hygienisk, behagelig og lettvint.

    Jeg vet ikke hvilket land som er verdens verste å bo i, men jeg regner med at Norge er Europas verste. Jeg tviler på at det er verre klima eller at folk har lavere kjøpekraft, levestandard og livskvalitet andre steder i Europa.

    Den billige maten er spesielt irriterende – jeg tror ikke at den er billigere andre steder i verden, og jeg har store problemer med å ikke spise for mye eller for usunt. Spesielt vanskelig er det når det er kaldt – det øker matlysten. Jeg har endelig klart å slutte å røyke, men det går med mer snus og søtsaker enn tidligere.

    Stem på Frp. Vi vil nok ikke få et bedre og varmere klima – det tror jeg ikke vi har mulighet til å påvirke. Men det vil bli lettere å klare seg om man tjener lite eller ingenting om skattene senkes. Av de kr 3.000,- jeg betalte for strøm og ved i januar fikk staten (selvfølgelig) 20 % / kr 600,- i form av moms. Hvorfor kunne jeg ikke få beholde de pengene selv? Går det ikke an å be de overflødige byråkratene, kunstnerne, kongelige, politikerne, innvandrerne og latsabbene om å klippe seg og skaffe seg jobb i stedet for å leve/snylte på skattebetalernes penger?

    Det blir mindre kriminalitet om oppklaringsprosenten går opp, straffene blir strengere og fengslene likner mer på fangeleire enn på hotell.

    Klarer vi å bekjempe innvandringa, snillismen og sosialdemokratiet, vil vi nok klare å utsette konkursen i velferdsstaten noen år. Vi må også avskaffe monarkiet, nynorsk og rettigheter for/støtte til minoriteter – og arbeide for å melde Norge ut av (eller helst legge ned) pampenes høyborg FN. Samer og samisk språk/kultur er ikke, har ikke vært og kommer ikke til å bli velkomne elementer i dette landet.

    Kanskje klarer vi å få arbeidsledigheta, kriminaliteta og prisene på leie og kjøp av boliger og køene i trafikken, helsevesenet og kriminalomsorgen ned på nivåer det er som er mulig å leve med. Kanskje klarer vi å bremse islamiseringa, avkristninga og globaliseringa som truer med å ødelegge landet vårt, lokalsamfunnene våre og livene våre.

    Vi kan ikke utelukke helt at Norge på sikt kan bli et godt land å bo i – et land man med rette kan være stolt av. Da slipper vi å være deprimerte fordi vi er etniske nordmenn, og følgelig ikke har rett til å bo i andre land enn Norge. (De som ikke er etniske nordmenn har ikke rett til å bo i Norge.) Jeg lurer på hvordan det er å bo i et velstående land med brukbart klima… det er sikkert fantastisk. Men det heter «Norge for nordmennene» og «hvert land sitt folk», så det er opp til oss stakkarer å gjøre Norge til et bra land. Jeg vet imidlertid ikke hvordan vi kan gjøre det uten å starte revolusjon eller borgerkrig. Vi må i hvert fall få tilbake solidaritetstanken og dugnadsånden!

    Kanskje jeg bør spore opp og slå ihjel en sosialdemokrat når høsten kommer, slik at jeg får gleden av å tilbringe neste vinter i et fengsel? To fluer i en smekk… Men selv om man ikke sitter i fengsel, er det nok bedre å oppholde seg der nede i Østfold enn her i Innherred.

    Til slutt: Jeg liker ikke å bli kalt høyreekstremist. Jeg tror ikke at jeg er så venstreorientert og moderat som man formodentlig forventer seg av gjennomsnittlige høyreekstremister – nei, ikke på langt nær; ellers takk!

  28. Jeg hører at du tydeligvis aldri har vært innom et sykehjem.

    1. Ja, de spiser brødskiver til frokost og kvelds. Slike som de fleste andre i alle aldre.
    2. Middagene er varierte, kjempegode og langt fra smakløse.
    3. De går ofte med «bleier» fordi mange er inkontinente for å kjenne når de må på toalettet. Er det ikke bedre med en bleie som kan skiftes på enn at alt kommer i klærne og på møbler?
    4. De dusjer en gang i uka, for det er ofte det meste de ORKER! De er gamle mennesker…skjerp deg

  29. Til Hjelpepleier 22: Hei sann og hoppsann.
    Jeg jobber selv på et sykehjem, jeg jobber på Skjermet avdeling for demente. Og de aller fleste der vil gjerne ha noe annet enn brødskiver til frokost, lunsj og kvelds. De brødskivene de får er tørre og grusomme, de kan ikke få hjelp med en gang de ber om det fordi vi rett og slett er for få på jobb av gangen og middagene der er ikke noe annet enn Fjordland mat som jeg selv spiser når jeg er blakk. Så ikke kom å skryt så vilt og uhemmet av maten på sykehjemmene rundt omkring. For den er faktisk grusomt dårlig. Mange av de gamle vil veldig gjerne kunne ta seg en dusj opp til flere ganger i uken, men der hvor jeg jobber så får de ikke lov til å dusje mer enn maks en gang i uken, fordi at vi har ikke råd til å koste på de mer enn den ene dusjen. Hun ene som faktisk er ganske så oppegående på avdelingen vår sa: «Jeg tror jeg må gjøre meg til kriminell jeg skal jeg få lov til å kunne få en verdig alderdom her i Norge.» Så fengselet i Halden er altfor flott til å i det hele tatt kunne kalle det et fengsel. De gamle på sykehjem har det mange, mange ganger så ille som det de i et fengsel har det. Skammelig er det!

  30. Ja,kansje bedre å omskolere dem med en gang,for hva skjer etter at de har sluppet ut?
    Skal vi få de resten av livet,eller skal vi legge til rette for at de kan komme tilbake som gode borgere.
    Før,1970,var tilbakefallsprosenten 75-80,i moderne tid,er tilbakefallet,sunket med 20%
    Kansje regnestykket går bedre opp om vi behandler folk humant.
    Ondskap avler ondskap,det vet alle.Bedre at de får til ting og tang inne,enn at de står på gata med en bærepose med eiendeler,samt en matlapp fra sossen i lomma.Hvem kan klare slikt?
    Humant,ja,for det forbedrer folk,samt sender signaler vidre,slik som i denne saken.
    Bygg flere oppbevaringssentre,ikke fengsler.

  31. Det må være flott å komme til Norge på et «luksushotell». De får til og med litt opplæring av andre med-
    gjester. Bagasje har de også med som antageligvis er under oppbevaring under «ferieoppholdet».
    Det minner med om den gamle mannen som skrev inn til en avis og spurte om hva han kunne gjøre for å få et sånt opphold istedenfor det rommet han hadde på aldersheimen.

  32. Til hjelpepleier 22.

    Jeg har vært ganske mye på sykehjem, da jeg har jobbet der i flere år. Også på flere steder, og dette er noe som går igjen på de aller fleste sykehjemmene som jeg har vært på. Så jeg føler meg ganske godt kvalifisert til å kunne uttale meg om forholdene der. Og brødskivene er tørre, det er ikke all verden av aktiviteter. Middagene er også kjedelige og smakløse.

    En del vil faktisk dusje oftere enn den ene gangen i uka, og så er det noen få som ikke vil dusje i det hele tatt. Noen må ligge med bleien på, selv om den er full og det lukter. Noen får også beskjed om å gjøre fra seg i bleien, til tross for at de ber om å få lov til å gå på toalettet.

  33. Det er kjempe bra at vi har fått enda et «trekkplaster» slik at vi får lokket til oss mer bråk og problemer , la oss suge til oss det værste avskummet som er å oppdrive….
    Vi trenger mer nark , mer innbrudd , og voldtekter er altfor sjeldent….

    Gratulerer Stoltenberg og Storberget , Knoll og Tott 😉

  34. Det var en debattant som nevnte USA lenger opp her: De 5 mill nordmenn som utvandret til USA dyrket jorden og bygde seg hjem der de kom. De satt ikke på ræva og snylta på amerikanerne, voldtok døtrene deres, smugla/solgte dop og slike ting som innvandrersøpla gjør her i Norge.
    Det er en jævla skam for landet at kriminelt avskum blir behandlet på denne måten. Justisministeren burde blitt domfelt for landssvik og fått gå i Quizlings fotspor på Akershus festning!

  35. Når så mange som 70% skal utvises fra Norge etter endt soning blir det for meg for rart å snakke om rehabilitering og utdannelse. Prisen for å drive et slikt fengsel (viss man kan kalle det fengsel da?) har en ubegripelig høy prislapp. Er sikker på at Norge hadde tjent store penger på å leie fengselplasser i hjemlandet til de innsatte, samt at det da neppe hadde fristet like mye å komme tilbake. Bare avtalen alene om leie av slike plasser ville fått mange til å skippe det å komme hit, men heller søkt seg til andre land. Nå burde det være på tide at noen tok det politiske ansvaret for at Norge blir «invandert» av kriminelle. Og en flertalls regjering kan faktisk ikke skylde på andre enn seg selv. Forsøk på slikt blir bare lattelig. Har nok stemt rødgrønt for siste gang, da dette og asyl/miljø/fattigdoms -politikken er langt unna hva som burde vært ventet.

  36. Jon Ivar:

    «Så fengselet i Halden er altfor flott til å i det hele tatt kunne kalle det et fengsel. De gamle på sykehjem har det mange, mange ganger så ille som det de i et fengsel har det. Skammelig er det!»

    Enig! Meget skammelig. Slik kan vi ikke ha det! Vi bør kanskje sende soldatene og de gamle og syke til fengslene og asylmottakene, og de straffedømte og asylsøkerne til gamlehjemmene og miltitærleirene.

    politi+røver:

    «skal vi få de resten av livet,eller skal vi legge til rette for at de kan komme tilbake som gode borgere.»

    Utlendingene skal hjem; de skal ikke være verken gode eller dårlige samfunnsborgere i Norge.

    Liv:

    «Jesus sa tilgi dem for de vet ikke hva de gjør. Dette må vel gjelde for dagens politikere.»

    Nei, tvert imot! Ikke tilgi dem, for de vet hva de gjør.

    Stig:

    «Har nok stemt rødgrønt for siste gang, da dette og asyl/miljø/fattigdoms -politikken er langt unna hva som burde vært ventet.»

    Hvorfor i himmelens navn og rike har du stemt rødgrønt tidligere?

  37. FENGSEL BLIR PLEIEHJEM – PLEIHJEM FORBLIR FENGSLER.
    TAKK FORINSATSEN FOR ET LIVS SLIT OG INNBETALING AV SKATTER OG AVGIFTER. VELKOMMEN KRIMINELT PAKK !!!!

  38. Det er smått utrolig, dette..
    Skulle lagt dette ut på en nettside hvor man fikk budskapet mellom til amerikanske innsatte og desslike og få dem til å forstå at de behandles for dårlig! Standarden for voldtektsmenn, mordere, og voldsmenn er som dette fengslet. Intet mindre skal de aksepter, skal de vel? Hadde folk som sitter for 20 år for en langt «snillere» forbrytelse under lang, langt simplere forhold sette dette ville Norge blitt ledd ut verden over.. I denne sammenhengen fortjener vi det. At det går an!

  39. Vår milliard-investering benyttes idag i hovedsak som et «lukket asylmottak» i påvente av utsending, men – her gjelder det jo å trenere saken så lenge som mulig. Det er ikke hver dag slike kriminelle asylsøkere får sjansen til å bo gratis på «høyfjellshotell»?!

  40. det som skulle vært gjort er at de blir sendt rett hjem til sitt hjemmland. uansett hva de har gjort, sevfølgelig på sin eller familiens bekostning. hvis de har økonomi til dyre biler og kler så har de råd til en billig enveisbilett ut av Norge, ut av vårt hjemmland som våres forrfedre har bygd opp. det er skammelig at den norske regjeringen har tatt inn så mange innvandrere. hvis man skal gå en tur ut så er det mest sannsynlig at det første man hører er et utenlansk språk.

  41. det er ikke fengslet som er fint. det er vi som lever dårlig.de 70% utlendinger,er mange født og oppvokst her,i norske samfunnet. hvor faen skal vi sende de? og hva med de,som er forfulgt? kan jo ikke sende tilbake dem.for da blir de drept.

  42. Jeg er helt enig med deg i at det er forkastelig å bygge flotte luksusfengsler. Men jeg syns du er urettferdig når du sier «er det rart at utlendinger begår lovbrudd». For egentlig, så er det jo ikke noe rart at NOEN begår lovbrudd, når det er så flott i fengsel. Og hva er egentlig definisjonen på en utlending? Er en danske som oppholder seg i Norge en utlending?

  43. Hild Frøya

    Det spesielle er jo nettopp det et flertall av de som sitter i fengselet er utlendinger. Og jeg har flere ganger sett intervjuer med f.eks. utlendinger som sier at det er luksus å sitte i fengsel i Norge. Da er det ikke rart at de tar sjansen på å gjøre lovbrudd i et land hvor de får luksusbehandling.

    En danske som oppholder seg i Norge er selvsagt en utlending.

  44. Jeg synes at fengslene skal ha et innhold, at de kan fullføre eller videreføre studier der, og jeg synes det er viktig med sosial omgang, men slik luksus som det er skrevet om her, synes jeg blir litt for vilt.
    Det er viktig at de har en mulighet til å integreres etter endt soning, men jeg synes ikke de skal ha det beste av det beste mens de soner. Er det noe rart utlendinger vil til Norge for å begå lovbrudd?

  45. Tilbaketråkk: Tweets that mention Nytt fengsel til utlendingene | LESBOS -- Topsy.com

  46. Til og begynne med ble jeg provosert av alle de håpløse innleggene og kommentarene, så går den følelsen over i mer oppgitthet for så å ende opp i fortvilelse over at det samfunnet jeg faktisk bor i inneholder så mange intolerante uvitende mennesker med null innsikt i hva de faktisk uttaler seg om. Det er skremmende med et kunnskapsnivå som ligger til de grader på steinalder nivå hva gjelder både hva det faktisk innebærer å sitte i fengsel, og være beboer på et alders/syke/gamlehjem. Man bygger tross alt ikke nye fengsler med jordgulv og ikke innlagt vann/elektrisitet i 2010. Man driver heller ikke bevisst sulteforing av gamle og syke. De får faktisk mat der de er, og de får pleie og omsorg, vask og stell. De aller fleste har det ganske bra. Så til hva loven sier om hva en fengselsstraff skal være: Straffen skal være en frihetsberøvelse for den gitte periode. Altså det man er dømt til å sone. Utover det skal man ha like rettigheter som borgere ellers i samfunent, eller som er mulig å få til innenfor den anstalten man avsoner dom. Så til dere navlebeskuende hevntørstige, dere som hever dere over loven, og forlanger tortur av folk. Ikke glem at det sitter noe annet enn voldtektsforbrytere og drapsmenn i fengsel. Ikke alle er «svartinger» som har komemt hit og røvet og plyndret. Noen av oss er faktisk født og oppvokst her og er like norske som dere noen gang har vært. Mange av oss har en stygg barndom. Mange har vært utsatt for overgrep og handlinger av voksne som jobbet i barnevernet, på barneversinstitusjoner, mange kommer fra oppløste hjem, mange er er utsatt for stygge seksuelle overgrep, mange har vært overlatt til seg selv siden de var små gutter. Mange har aldri hatt noen barndom, slik barn skal ha. Mange begynte tidlig å ruse seg for å slippe å kjenne på all smerten og sorgen. Mange ble rusavhengige, og har levd hele livet i elendighet, stadig utsatt for overgrep om ikke fra myndighetspersoner, så fra myndighetene. Mennesker som har måttet tåle så uenderlig mye motgang og nederlag hele livet, mennesker som det er et under at orker å gå på videre. men forutsetnignene for å fiske livet sitt på en måte som samfunnet finenr akseptabel har aldri vært tilstede, fordi sosialiseringsprosessen aldri kom i gang. fordi de sosiale ferdighetene aldri fikk utvikle seg. fordi man har falt mellom to stoler hele livet, og det er faktisk virkeigheten for mange. Så rusen og flukten har vært hverdagen, og kriminaliteten for å finansiere misbruket desverre en naturlig konsekvens. For en som er vant til å sove under anker brua er det helt klart luksus med eget bad, men har ikke du også eget bad? For en som aldri har eid en tv, er det klart det luksus med både tv og ikke minst seng! noen legger seg faktisk på gulvet, de klarer ikke ligge i seng. For en som aldri har hatt et regelmessig kosthold, er det klart det er luksus å få et varmet måltid om dagen. Men det oppleves ikke spesielt luksuriøst å få betalt 55 kr. for å arbeide fra 08.00 til 15.00 hver dag. det er 275 kr, i uka, og holder til en pakke tobakk og noen frimerker. det kan man vel unne en som jobber hver dag? eller er for drøyt? Jeg tviler på om noen av dere som skriver illsinte innlegg om hvordanm hverdagen i et fengsel er, noen gang har vært innenfor murene. Jeg tviler på om dere har kjent isolasjon på kroppen, det hjelper ikke med varmt vann i krana og tv på veggen når du sitter innlåst 12-16 timer i døgnet alene. Prøv å ikke gå ut av leiligheten deres på en uke. Prøv å kun ringe 20 minutter pr. uke, prøv å ta i mot besøk 1 time pr. uke. hver mandag er det lunken fiskepudding, på tirsdag gulasjsuppe, på onsdag kylling snitzel, på torsdag ihjelkokt torsk, fredag seifilet eller kylling lår. og hver lørdag er det grøt kl. 12 søndag opplever faktisk noen at det ikke er mat til alle. noen får nøye seg med ris og saus, etter det kun brødmat, og pålegg får man tre dager i uka. Vet du hva de gir voksne karer til pålegg? nugatti, syltetøy, nøttepålegg, kaviar og et egg i uka. skikkelig luksus. et halvt brød og en halv liter melk om dagen i tillegg til middag. det er den hotell maten dere beskriver, så neste gang dere åpner kjeften, så ha litt kunnskap om hva dere prater om, ikke bare kast ut av dere eder og galle og skrik på hevn. Ikke alle voldtar og dreper, men er faktisk voldtatt og følelsesmessig tatt livet av for mange år siden selv. måtte bare si det.

  47. Jeg ser dere ALLE er så hjertens ENIG og bra er det. Men hva med å vise det??? KREV strengere innvandrings lover. HELST helt STOPP og nulltoleranse!!! Om jeg er rasist? Ikke enda. Men faen så nær jeg er ved å bli det. La Norge bli NORGE igjen og ikke Pakistan,Syria,Irak,Iran osv!!!!!

Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut /  Endre )

Google+-bilde

Du kommenterer med bruk av din Google+ konto. Logg ut /  Endre )

Twitter-bilde

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut /  Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut /  Endre )

Kobler til %s