Jesus var HOMO!

Jepp, han var visst det. Det har en australsk teolog funnet ut, og han har skrevet en doktoravhandling om det. Flere prester mener faktisk at denne teologen har helt rett.

Må si meg helt enig i det. Selvsagt var Jesus homo. Han hadde jo tolv elskere med seg…Og så elsket han jo Johannes.

Og for de som enda lurer på om dette stemmer… Jesus gikk i kjole! Skal banne på at han danset disco sammen med Johannes om kveldene, og at de hadde sin egen Melodi Grand Prix et par ganger i året.

Reklamer

38 tanker på “Jesus var HOMO!

  1. ikke overraskende. Skulle tru han var mirakelarbeider på andre områder også. Han sa jo trosalt «La alle barna komme til meg» hinthint neida.

  2. Jesus var en opprører som ertet på seg presteskapet, og betalte dyrt for det.
    Det er også teorier om at han ble tatt ned og korset før han døde, ble leget av datidens doktorer, flyktet til Italia der han giftet seg med Maria Magdalena og fikk flere barn. Jesu etterkommere vandrer da naturlig blant oss i dag.

    Men var han Guds sønn ?

    I think not.

  3. Guds sønn? Selvsagt ikke…Josef var nok med på å lage han, sammen med den ikke så jomfruelige Maria.

  4. Du kamn neppe ha unngått å observere at menn den dag i dag går i relativt «flagrende gevanter» i varmere strøk?

    For det første er hvitt en bra farge når solen steker og – det er luftig og behagelig. Det er også en relativt lang tradisjon for denslags klededrakt.

    At en eller annen teolog finner dette å være grunnløag for en påstand om at Jeus var homo er helt på viddene! Og det sier mer om teologen enn om Jesus!

  5. Der har de skjønt det… Maria Magdalena var bare shoppingvenninda hans. Jesus var fjolle 🙂 (sitter på jobben og snakker om dette, og har fått oppvisning av hvordan det ville sett ut med Jesus på shopping… Det anbefales å prøve et lite rollespill :))

  6. Jeg, som bedreviter, har funnet ut at «min verden» er heteroseksuell. Hun har bilde av et fyrtårn på bloggen sin. Fyrtårnet somboliserer mannens penis, og er et symbol på noe hun lengter etter.

  7. Hm…enda mer som tyder på at han faktisk var homse.

    Skulle kanskje ha hatt Jesus tilstede hver gang man har fest…blir jo en billig fest med en fyr som kan lage vin fra vann;)

  8. Hvordan veit man helt sikkert at Jesus var mann forresten. Jeg mener, på den tiden var det mannen som var sjefen i huset og mannen som styrte alt. Mannen ville vært det korekte valget på den tiden. Gud jeg høres feministisk ut. Jeg kan umulig være frisk idag:P

  9. Trykk på linken, om du ikke allerde har gjort det. Og så kan du lese litt om hva denne teologen grunngir det med.

    Hvorfor skulle man ikke kunne ta dette seriøst? Er det så ille om Jesus var homo at det må man for all del ikke tro noe på?

  10. Er det dummeste jeg har hørt!

    Jesus gikk ikke i kjole, han gikk i kjortel. Og han var ikke den èneste av resten av landet. Elskerne du refererer til er dissipler. Unnskyld at jeg ler!

    I bibelen står det at Jesus var fullkommen og rein, så nei, han kan ikke vært homse. For da hadde bibelen vært feil. Om en forsker sier en ting betyr det ikke at han har rett, hva gjør deres meninger sterkere enn andre? Du tenker jo ikke akkurat kritisk til hans teori.

  11. #14 Teolog er en som studerer bibelen for å bli prest og ikke en vanlig forsker. Hadde det vært en vanlig forsker hadde det ikke fått noe oppslag sansynligvis

  12. Det jeg har skrevet i bloggen er bare tull…men det er det ikke alle som forstår.

    Les heller det som står i linken, så ser du litt av hvorfor denne teologen mener det han mener…

    Blant annet at Jesus elsket Johannes. Johannes var den eneste som Jesus elsket. Teologen sier ikke at Jesus og Johannes hadde sex, siden Jesus hadde lovet Gud å være seksuelt avholden.

    Men dersom Jesus var homo, er det et problem?

  13. Ja, og så da? Spiller det noen rolle hvilken seksuell legning Jesus hadde? Han er jo et flott eksrmprl på at seksuell legning ikke spiller rolle for hva man blir husket for…

  14. Selvsagt skal det ikke spille en rolle om han var homo eller hetero.

    Men jeg ser jo at det er noen her da som synes at det er helt fælt ved å i det hele tatt tro at Jesus var homo.

  15. Selvfølgelig er det ett problem HVIS Jesus hadde vært homo. Fordi det står i bibelen at det er feil, så hvorfor skulle Jesus gått imot sin egen far med å bli homo? Det er ulogisk.
    Må en være homo for å elske en mann da? Skal sjekke linken.

  16. Er det feil å være homo?

    Jeg trodde det først ble galt eller feil når de homofile hadde sex med hverandre…Og Jesus hadde da ikke sex…

    Om man er mann og elsker en annen mann…er man ikke forelsket da? Homofil?

    Om han elsket en dame da…hadde han vært heterofil da?

Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut /  Endre )

Google+-bilde

Du kommenterer med bruk av din Google+ konto. Logg ut /  Endre )

Twitter-bilde

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut /  Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut /  Endre )

Kobler til %s